Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken
vakantie? ga weg !!
Maargoed, inhakend op de link van Hetty ... valt dat ook onder wat je wil weten Marlies? Want dit overschrijdt de link met tekstschrijven wel een klein beetje.
|
Hej Ramon,
dit is inderdaad te technisch. Zijn meer dingen voor een webmaster/-developer denk ik.
Mij gaat het er vooral om hoe ik achter de juiste keywords kom. Maar ik vraag me ook af of
dat zelfs tot het takenpakket van een schrijver behoort.
Ik heb vaker met een internetmarketeer samengewerkt. Deze leverde mij de beste keywords aan en gaf aan welke density de woorden in de tekst moesten hebben. Vervolgens bakte ik er dan een doelgroepgerichte tekst van.
Alleen, hoe denkt een opdrachtgever daarover? Die heeft iets gehoord over SEO en verwacht dan van alles van een tekstschrijver. Of niet? Dat vind ik lastig in te schatten.
Wat behoort er tot de logische taak van een tekstschrijver en wat tot de taak van een webdeveloper en/of internetmarketeer?
Niet zo lang geleden verwachtte men immers ook van een webbouwer dat hij de teksten wel zou leveren of andersom: van de tekstschrijver dat ie ook de site wel in elkaar zou zetten.
Marlies