Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 mei 2012, 12:59
wilco05 wilco05 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 mei 2012
Berichten: 1
Standaard Uitbesteden naar de Filipijnen

Ik ben op zoek naar informatie omtrent het (legaal) werk uitbesteden naar de Filipijnen, maar tot op heden kan ik hier weinig informatie over vinden en ben ik door diverse mensen doorverwezen ("Sorry, hier hebben we geen/te weinig verstand van").

Heeft er hier iemand ervaring hoe dit het best (lees: zo goedkoop mogelijk) opgezet kan worden?

Het betreft een aantal Filipijnen die fulltime aan de slag zouden gaan. Ze wonen en werken in de Filipijnen, het uiteindelijke product wordt (met name) buiten de EU verkocht maar de onderneming is binnen NL.

Vragen waar ik mee worstel:
- Ben ik direct verplicht het minimumloon volgens NL standaarden te betalen?
- Hoe zit het met sociale lasten?
- Waar moet ik verder zoal rekening mee houden (vergunningen etc)?

Heb al contact gehad met diverse Payrol bedrijven, maar die gaven aan niet te werken met mensen in de Filipijnen. Heeft hier iemand wellicht met een bedrijf/constructie om dit wel (op een fatsoenlijke wijze) uit te besteden?

Alle hulp wordt gewaardeerd!

Groeten,

Wilco
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 mei 2012, 11:13
Jim Jim is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 50
Standaard

Beste Wilco,

Ik ken iemand die iets vergelijkbaars doet met odesk.com. Nu krijgt hij maandelijks een factuur van odesk en heeft hij er verder geen omkijken naar. De kosten zullen waarschijnlijk wel iets hoger liggen.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 juli 2012, 10:39
hugomesser hugomesser is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2012
Berichten: 1
Standaard outsourcing naar het buitenland

Beste Wilco,

ik heb zelf kantoren in het buitenland en besteed al jaren werk uit. Het principe is simpel: als de mensen in de Fillipijnen jou netjes een factuur sturen (uit prive of uit onderneming), heb jij niets met loonheffingen of wat dan ook te maken. Ze bevinden zich in het buitenland en zijn verplicht daar belastingen te betalen.

Minimum loon heb je ook niets mee te maken. Je huurt hen gewoon in en betaalt ze wat ze vragen.

Verder heb je volgens mij weinig dingen. Je krijgt met internationale betalingen te maken en krijgt facturen zonder btw (die is verlegd). Waarschijnlijk heb je een overeenkomst nodig tussen jou en de buitenlandse mensen/bedrijf, waarin je alles regelt (dus ook dat zij lokaal aan hun wettelijke verplichtingen voldoen).

Mocht je nog meer vragen hebben, dan kun je me altijd mailen.
Hugo Messer
Bridge Global IT Staffing. www.bridge-outsourcing.nl
h.messer@bridge-outsourcing.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onderzoek naar de behoefte aan ondersteuning bij de administratie A. de Regt Administratie 5 10 april 2008 19:24
Eerste stap naar het ondernemerschap? harald Marktplaats 26 17 november 2007 15:48
Factureren naar België Sofie Administratie 11 5 november 2007 23:44
Van achteraf naar gespreid betalen Isabelle Administratie 11 23 november 2006 22:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon