Rene,
Ik wilde aangeven dat ik het helemaal met je eens ben. Op zich loopt het uitstel tot circa 15 maanden na afloop van het boekjaar.
Ook bij mij ontstaan er vaak achterstanden dit kan ontstaan doordat je met nieuwe klanten te maken hebt en dat kost veel inleestijd om het goed af te handelen...om maar eens een voorbeeldje te noemen
, maar als boekhouder moet je gewoon kijken voor wie een snelle afwikkeling van belang is en wie het graag snel afgewikkeld ziet. Die komen gewoon voor aan de rij.
Om dan direct naar een andere boekouder over te stappen is niet altijd de beste oplossing en kost vaak extra pegels, het belangrijkste is dat je heel duidelijk afspreekt
a. welke datum lever je de jaarrekening op
b. welke datum krijg ik vervolgens mijn prive aangifte
Wel is het zo dat als er met de belastingdienst zaken fout lopen of zoals je aangeeft zaken niet lukken omdat info ontbreekt je dit direct moet melden en ook direct actie mag verwachten van je adviseur.
als dat laatste niet direct gebeurd dan zou ik per omgaande de zaken regelen. Wat ondermeer betekent dat je een definitieve datum afspreekt, dit schriftelijk bevestigd en boekhouder aansprakelijk stelt voor schade.
Zo zou ik het aanpakken,
succes