Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 december 2007, 07:30
kiteboardertje kiteboardertje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 1
Standaard buitenschoolse vakantie

Wij willen op vakantie buiten de school vakantie. Nu heb ik al een aanvraag van een school liggen echter vragen zij om een werkgeversverklaring.

Aangezien ik freelancer ben moet ik deze dan zelf in elkaar shoppen of moet ik iets anders doen?

bedankt alvast voor jullie reacties
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2007, 08:02
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: buitenschoolse vakantie

Een alternatief heb je volgens mij niet: je kunt moeilijk een van je opdrachtgevers een brief laten schrijven.

De brief is uiteindelijk niet voor de school zelf, maar voor de leerplichtambtenaar. Die moet uit de brief (netjes opgeborgen in het archief van de school, en op te duikelen als er een controle komt) kunnen afleiden dat het verzuim terecht is toegestaan. In dit geval moet jij jezelf dus kunnen verantwoorden richting de wet. Is er een prangende reden (bedrijfsbelang) om het verzuim toe te staan?
Met andere woorden, in een brief moet je kunnen aantonen dat het niet slechts gaat om het belang van een van je opdrachtgevers, maar dat de continuïteit van jouw gehele bedrijf(sproces) ernstig wordt bedreigd als je je wel aan de schoolvakanties houdt. Dat is nogal wat, zeker voor een freelancer.

"Wij willen op vakantie buiten de schoolvakantie" is overigens een gevaarlijk zinnetje, ik neem aan een slip of the keyboard. "Wij kunnen niet anders dan buiten de schoolvakantie op vakantie" is meer voor de hand liggend .
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vakantie Sofie Omgaan met opdrachtgevers 4 21 juni 2007 16:09
vakantie kan dat ? Gertjan Al die andere praktische dingen 4 31 mei 2007 20:31
Veel opdrachten, geen tijd voor vakantie: luxeprobleem? Marjan Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 4 31 mei 2007 17:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon