Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Bekijk resultaten enquête: Telefonische markteting bedrijven factureren:
Ja goede zaak, dan stoppen ze wel 0 0%
Nee ze moeten toch kunnen informeren over hun product 1 20,00%
Factureren heeft geen zin ze betalen toch niet 4 80,00%
Gewoon telefoon nummer niet in het telefoonboek zetten 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 maart 2009, 12:57
curvers curvers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 16
Standaard Ongewenste commerciële telefoontjes

Hallo,

ik heb altijd een hekel aan onder werktijd gestoord te worden met telefoontjes van bedrijven die je telefonisch (ongevraagd) iets willen verkopen.
Wat ik me afvraag is of het juridisch mogelijk is om een bedrijf die je belt om iets te verkopen een rekening te sturen ?
Het gaat namelijk ten koste van de productiviteit en wellicht daardoor de omzet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 maart 2009, 13:59
Dirk L's schermafbeelding
Dirk L Dirk L is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2008
Berichten: 34
Standaard Re: Ongewenste commericiele telefoontjes

Zodra je merkt dat het om zo'n telefoontje gaat kun je toch ophangen?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 maart 2009, 18:02
curvers curvers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 16
Standaard Re: Ongewenste commericiele telefoontjes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk L Bekijk bericht
Zodra je merkt dat het om zo'n telefoontje gaat kun je toch ophangen?
Ja kan, heb ik ook wel eens gedaan.
maar heeft een aantal nadelen:
- ik ben uit mijn concentratie gehaald,
- ik heb naar de telefoon moeten lopen
- ik heb de eerste paar zinnen moeten aanhoren of nog meer want het is niet altijd meteen duidelijk waarover het gaat
- en dan voel ik me ook nog lullig dat ik gelijk ophang..
- het heeft verder geen effect en lost niets op want ze gaan gewoon verder met het volgende bedrijf.

Ik denk echter als iedereen ze mag kan en gaat factureren voor dit soort telefoontjes dat dit soort bedrijven een keer ophouden met deze vorm van sales. Dat is dan weer constructiever. Met reclame per post net zo ik krijg het liever niet dan dat ik het na het zien gelijk weggooi al is het alleen al voor het milieu.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 maart 2009, 00:03
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Ongewenste commericiele telefoontjes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door curvers Bekijk bericht
Ja kan, heb ik ook wel eens gedaan.
maar heeft een aantal nadelen:
- ik ben uit mijn concentratie gehaald,
- ik heb naar de telefoon moeten lopen
- ik heb de eerste paar zinnen moeten aanhoren of nog meer want het is niet altijd meteen duidelijk waarover het gaat
- en dan voel ik me ook nog lullig dat ik gelijk ophang..
- het heeft verder geen effect en lost niets op want ze gaan gewoon verder met het volgende bedrijf.

Ik denk echter als iedereen ze mag kan en gaat factureren voor dit soort telefoontjes dat dit soort bedrijven een keer ophouden met deze vorm van sales. Dat is dan weer constructiever. Met reclame per post net zo ik krijg het liever niet dan dat ik het na het zien gelijk weggooi al is het alleen al voor het milieu.
Ga je dan ook mensen factureren als ze bij je aanbellen? Of bekenden die je tussendoor bellen? Die halen je ook uit je concentratie etc.

Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar meldt je aan bij infofilter. Duurt 4-6 wkn voor de registratie helemaal is afgehandeld, maar je kan er vaste nummers en mobiele nrs registreren. D'r is een lijst te downloaden v/d bedrijven die in 2008 gebruik maakten v/d lijsten van infofilter (om de mensen die daar zijn aangemeld dus niet te bellen).
D'r staat in hun faq ook dat als je iemand van een bedrijf aan de tel krijgt dat geen gebruik maakt v/d gegevens van infofilter je expliciet moet vermelden dat je niet wilt dat ze je weer bellen. Hier moeten ze gehoor aan geven.

Heb ook begrepen dat 't wettelijk ook strakker zou worden voor telemarketing, maar hoe dat verder zit weet ik zo niet.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 maart 2009, 10:20
curvers curvers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 16
Standaard Re: Ongewenste commericiele telefoontjes

hi bedankt voor je reactie jep ik heb me 2 weken terug bij infofilter aangemeld. Als ik de mensen die iets aan de deur komen verkopen een factuur zou kunnen geven dan graag
ik ga zeker melden bij infofilter als er bedrijven bellen die er geen gebruik van maken bedankt voor de tip!
wettelijk strakker zou een goede zaak zijn!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon