Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 april 2009, 10:54
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Efficiënter werken met Rescue Time

Ken je dat gevoel? Aan het eind van de werkdag ga je na wat je allemaal verwezenlijkt hebt en dan blijkt dat je maar bitter weinig hebt uitgestoken. Tijd om jouw bezigheden in kaart te brengen dus!


Red jouw kostbare tijd
Zelf heb ik verschillende methodes uitgeprobeerd om na een lange werkdag te weten te komen hoe efficiënt ik mijn tijd verdeeld had en te kijken waar al die verloren minuten naartoe waren gegaan. Al deze manieren bleken echter keer op keer tijdrovend en/of omslachtig te zijn. Tijdens mijn zoektocht naar een geautomatiseerd programma dat mijn bezigheden perfect zou kunnen controleren, kwam ik op de website van Rescue Time terecht. Deze gratis applicatie houdt tot op de seconde bij hoeveel tijd je doorbrengt in een bepaald programma of op een bepaalde website. Deze informatie wordt dan met één klik op de knop doorgestuurd naar jouw persoonlijke profielpagina op de website van Rescue Time. Een overzicht van een uurtje computeren, kan er als volgt uitzien:

11-12 AM

35m 2s MS Word
3m 5s Facebook
7m 8s MS Outlook
13m 5s amazon.com


Als je bijvoorbeeld merkt dat je meer dan 2 uur per dag spendeert aan het lezen van blogberichten of aan het updaten van jouw Facebookprofiel, kan dit best confronterend zijn. Maar natuurlijk ook erg positief: nu wéét je waar al altijd die uren aan verspilt en kun je beginnen werken aan een efficiëntere tijdsverdeling. Rescue Time drukt je met andere woorden met de neus op de feiten!


Stel doelen

Voor mensen met weinig discipline kan het handig zijn om doelen te stellen via Rescue Time. Zo kun je bijvoorbeeld ingeven dat je minder dan 2 uur per dag wilt spenderen aan e-mailen en meer dan 5 uur per dag wilt schrijven. De resultaten worden dagelijks of wekelijks naar jouw e-mailadres gestuurd zodat je jouw eigen vooruitgang op de voet kunt volgen.


Wil jij jouw werkdag ook productiever inrichten? Rescue Time downloaden gaat snel en makkelijk via de website: www.rescuetime.com .
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Via communicatiebureau werken met klant? hannahzb Omgaan met opdrachtgevers 4 6 februari 2009 14:06
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Werken in loondienst naast zelfstandige met eenmanszaak. ICTsupport Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 4 december 2008 10:14
Voor de webmensen onder ons: webshop met digitale producten NowHow Marktplaats 7 10 september 2008 09:12
Werken via meerdere detacheringsbureaus met VAR-WUO? Ys3 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 2 juni 2007 18:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon