Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 maart 2009, 09:09
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Advies auto

Beste allemaal,

Vanaf 2009 ben ik parttime (maandag en dinsdag) begonnen als ICT-trainer en –consultant, de overigen dagen werk ik nog in vast dienst verband.

Ik sta ingeschreven als freelancer bij een verloningsbureau en ben voornemens om vanaf 2010 zzp-er te worden en wellicht fulltime te gaan freelancen. Op het moment ben ik dus ook niet ingeschreven bij een KvK.

Voor het uitvoeren van mijn diensten ben ik vaak aangewezen op een auto. Nu heb ik in februari een botsing gehad waartoe mijn auto economisch total loss is verklaard.

Ik ben dus op zoek naar een auto welke ik op de maan- en dinsdag kan gebruiken voor het uitvoeren van mijn diensten (2x 10 uur), gemiddeld: 100 km p/d. De overige dagen heb ik in principe geen auto nodig, wellicht incidenteel om eens naar wat verre vrienden af te reizen Daarnaast wil ik snel beschikking hebben tot een auto, dus niet naar schiphol te hoeven reizen of iets dergelijks.

Ik ben net begonnen en heb verder nog niet eigen middelen.

Ik ben een tijdje wezen zoeken en ben tot de conclusie gekomen dat greenwheels de beste korte termijn oplossing is en wellicht als ik zzp-er ben kan ik gaan leasen.

Hoe denken jullie hier over? Andere suggesties of tips?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 maart 2009, 12:49
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Advies auto

Bas,

wat is je vraag precies?
Wat het handigst is? een leuke C1 kopen, een 2e hands kopen, leasen, huren , leasepool ... ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 maart 2009, 19:01
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Re: Advies auto

Wel...de gedachte is om mijn situatie te schetsen, mijn eigen conclusie voor te leggen....en deze door jullie te laten toetsen.

Misschien hebben jullie betere ideeen of suggesties....hoop dat het nu duidelijker is..

Ik ben op zoek naar een praktische oplossing...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 maart 2009, 00:30
René van Zandwijk's schermafbeelding
René van Zandwijk René van Zandwijk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2008
Berichten: 29
Standaard Re: Advies auto

Mijn vader zei altijd; "hou je maandlasten zo laag mogelijk".
Dus waarom geen goede 2e of 4e hands met grijs kenteken en LPG.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 maart 2009, 04:23
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Advies auto

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René van Zandwijk Bekijk bericht
... met grijs kenteken en LPG.
Deze is leuk als je voor de MRB gezien wordt als ondernemer, m.a.w.: minimaal 10% zakelijk gebruik. Alleen: je bent niet als ondernemer bekend, want je werkt in principe via een loondienstverband (via het bureau waar je staat ingeschreven). En dan wordt zo'n grijskenteken-auto ineens een héél stuk minder aantrekkelijk, zeker als je nog een opslag op de MRB mag gaan betalen voor LPG.

Een meerdehands auto kan aantrekkelijk zijn: als je een niet al te grote, niet al te veel verbruikende, solide auto aanschaft, kun je je vaste lasten erg laag houden. Waarschijnlijk lager dan met incidenteel gebruik van Greenwheels o.i.d.. Kwestie van rekenen. Wat je er dan wel bij mee moet nemen, is een lidmaatschap van bijvoorbeeld de Wegenwacht + eventueel vervangend, want het is natuurlijk geen nieuwe auto en je hebt 'm blijkbaar toch nodig om bij je klanten te komen. Met Greenwheels (o.i.d.) heb je in ieder geval de zekerheid van een auto die het doet.
Vervolgens moet je ook nog mazzel hebben met je aanschaf ("garantie tot de stoep"). Wij hebben met onze okasies wisselend succes, maar in grote lijnen slaat de balans ruim positief uit. Eén van onze laatste aanschaffen kostte € 600 met een nieuwe APK, kost ca. € 25,- per maand wegenbelasting, net zoiets voor de verzekering, loopt 1:12/14 en rijdt als een speer! Mijn bus daarentegen staat meer bij de garage dan voor de deur.

Kortom: realistisch rekenen en vervolgens kiezen wat het beste voelt. Dat kan helaas niemand anders voor je doen.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 maart 2009, 13:10
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Re: Advies auto

Renee dank! Voor mij voelt greenwheels het beste op dit moment!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Auto kan niet op de zaak geregistreerd worden bij eenmanszaak JespDJ Al die andere praktische dingen 5 25 juni 2009 11:39
Auto kopen als promotiemiddel VakantiehuizenVergelijker Al die andere praktische dingen 3 24 januari 2009 12:04
Zakelijk auto verkopen Diamond Al die andere praktische dingen 1 9 januari 2008 20:54
BTW op nieuwe prive auto Marjan Belasting 5 24 november 2007 21:18
Auto kopen? hellup tolg Al die andere praktische dingen 17 7 november 2006 21:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon