Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 augustus 2009, 15:54
mcdronkz mcdronkz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2009
Berichten: 1
Standaard Een aantal klussen per jaar, hoe zit het?

Ik doe een aantal klussen per jaar, voornamelijk webdeveloping en fotografie. Dit zijn klussen die een paar weken duren, voor hoever ik begrepen heb is 't onvoldoende om als ondernemer aangerekend te worden. Tevens ben ik bij 2 bedrijven in loondienst, allemaal met een nul-uren contract omdat de hoeveelheid werk erg varieert en omdat ik een HBO opleiding ernaast doe.

Mijn opdrachtgevers willen toch een factuur hebben, dus verdiep ik me nu in de mogelijkheden.

Voor zover ik begrepen heb kan ik gewoon een factuur sturen en 't bij de belastingaangifte onder "resultaat uit overige werkzaamheden" zetten. Hier heb ik een aantal vragen over.

1) Wat mag ik op deze manier maximaal verdienen per jaar?
2) Hoeveel belasting wordt er geheven? Ik heb begrepen dat, wanneer je onder een bepaald bedrag blijft, er geen belasting wordt geheven op het resultaat uit overige werkzaamheden. Klopt dit? Wat wordt er verder nog ingehouden aan premies?
3) Wanneer komt m'n studiefinanciering in gevaar?
4) Wat moet ik verplicht vermelden op de factuur?
5) Waar moet ik verder nog rekening mee houden?

Ik heb al het één en ander gelezen op deze site (die overigens erg goed geschreven is!) maar op bepaalde vragen kan ik geen duidelijk antwoord vinden. Ik weet zeker dat er hier iemand is die me verder kan helpen met de totstandkoming van m'n eerste factuur!
Met citaat reageren
  #2