Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2006, 18:31
sioux's schermafbeelding
sioux sioux is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 58
Standaard Ervaring met Uniforce?

Wie o wie heeft ervaring met het Uniforce Concept?

Ik zou graag ervaringen willen lezen en daarbij natuurlijk de voor én nadelen.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 november 2006, 19:43
sioux's schermafbeelding
sioux sioux is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 58
Standaard Re: Uniforce

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sioux Bekijk bericht
Wie o wie heeft ervaring met het Uniforce Concept?

Ik zou graag ervaringen willen lezen en daarbij natuurlijk de voor én nadelen.

Alvast bedankt.
Ik zal even wat extra informatie hierbij geven.

Ik ben werkzaam in de IT als programmeur. Vooralsnog in loondienst voor grote IT dienstverlener. Mijn plan is dus om zelfstandig te gaan werken. In den beginne zal ik voornamelijk werk vinden via interim bureau's. Waar ik met name meezit is de vereiste van minimaal 3 opdrachtgevers per jaar. In de IT is het niet ongebruikelijk om langer als 6 maanden aan een nieuw software systeem te werken. Daar verwacht ik wellicht problemen.

Vandaar mijn interesse in Uniforce.

De nadelen die ik heb gelezen: Zelfstandigen met een bv hebben geen recht op zelfstandigenaftrek en startersaftrek. Dat kan duizenden euro's per jaar schelen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 november 2006, 13:05
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Uniforce

Uniforce speelt in op de angst van zzp'ers om als werknemer ipv ondernemer te worden aangemerkt door UWV en Belastingdienst, waardoor je opdrachtgever wordt aangemerkt als werkgever inclusief alle (premie)plichten. Die angst, niet geheel ten onrechte, is ingegeven door dat in sommige gevallen een ondernemer met een VAR toch als werknemer werd aangemerkt.

Ik heb tijdens de opstart van Uniforce met ze samengewerkt en tot nu toe is mijn indruk dat het concept vooral geschikt is voor personen die langdurige klussen hebben (langlopende projecten) zonder dat ze in loondienst zijn. Het is grotendeels een BV-constructie, maar rondom Uniforce hangt een aantal dienstverlenende bedrijven (assurantie, accountancy, advies) dat graag meeprofiteert en diensten wil aanbieden als ondernemers gaan voor Uniforce.

Als je voldoet aan de criteria van de Belastingdienst (incl VAR) dan lijkt het concept mij niet noodzakelijk. ((Als je via interim bureaus werkt, is het overigens de vraag of je aan die partijen factureert of gedetacheerd wordt.))
Verder kan je natuurlijk ook proberen wel te voldoen aan bijv. de eis van het aantal opdrachtgevers door ook kleinere klussen aan te nemen. En verder veel reclame maken, zorgen dat je voldoet aan het aantal uren, geen hierarchische gezagsverhouding hebt met je opdrachtgever etc etc.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
uniforce

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
ervaring met E-learning? Myrax Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 7 2 mei 2008 14:14
Ervaring met Office 2007? René ICT 15 3 juli 2007 20:18
wie heeft ervaring met venture capitalists? erix Al die andere praktische dingen 2 9 mei 2007 00:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon