Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 januari 2011, 13:05
medagi40
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Stoppen of doorgaan als freelancer

Beste Collega's,

Ik heb ruim 3 jaar een werkadviesbureau en mijn opdrachtgevers krijgen opdrachten via het UWV-werkbedrijf. Daar het UWV-werkbedrijf vorig jaar haar budgetten gesloten heeft voor externe re-integratiebureau's heb ik nu geen nieuwe opdrachten meer ontvangen. Dus ook geen inkomsten meer sinds december 2010.
Ik wil proberen opdrachten te krijgen via de gemeenten, maar dat levert nog geen inkomsten op.
Ik wil nu een IOAZ uitkering aanvragen, wegens verminderde inkomsten.
Ik ben nu 58 jaar en vraag mij af of ik een uitkering aan moet vragen of toch niet. Mijn vrouw heeft een goede baan, maar toch wil ik zelfstandig blijven werken.

Groeten,

Theo de Haas
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 januari 2011, 13:38
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Beste Theo,

Voor zover ik weet worden de reintegratie budgetten per jaar vastgesteld. Dus zal er voor 2011 ook weer budget zijn. Echter aangezien de budgetten vorig jaar al in april waren overschreden en het ministerie hier niet echt blij mee was (om het zacht uit te drukken) zal dit jaar ongetwijfeld de spoeling een stuk dunner zijn.. dwz dat de budgetten beter gespreid uitgegeven zullen worden en er ongetwijfeld reintegratieburo's op de fles gaan.

Maar om nou helemaal te stoppen lijkt me wat rigoreus. (voor zover ik begrijp moet je gestopt zijn voor een IAOZ uitkering)

Voor zover ik begrijp heb je nu alleen december geen omzet gehad. Ik denk dat de belangrijkste vraag is.. hoe erg is het als je een paar maanden niets verdient. Kom je dan financieel in de problemen of is het wel door te komen voor een maand of 6 met minder financiele middelen. Als dat zou is dan zou ik kiezen om het nog even aan te kijken en inderdaad proberen andere inkomstenbronnen aan te boren zoals gemeentes, dat kost natuurlijk altijd meer tijd dan je lief is.

Als je prive financieel wel in de problemen komt bij meerdere maanden geen inkomsten dan zou ik inderdaad wel overwegen om een uitkering aan te vragen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 januari 2011, 14:29
medagi40
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Roel,

Bedankt voor je reaktie. Ik heb geen financiele buffer meer en moet meeliften met de inkomsten van mijn vrouw. Dat houden we wel vol, maar ik heb nog geen berichten van het UWV-werkbedrijf, dat er meer budget beschikbaar komt voor ww-trajecten.
Maar we zullen het nog even aanzien.

Nogmaals bedankt

Theo de Haas
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Deeltijdstudente journalistiek (30 jr) wil zich profileren als freelancer, mijn vragen! Kaat Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 2 22 april 2009 00:18
Freelancer - Overeenkomst Eveline Al die andere praktische dingen 14 10 september 2008 07:10
Inschrijven KvK en beginnen als freelancer voor een enkele opdracht? AlwinK Freelancepraktijk starten 2 11 augustus 2008 10:33
Als startende freelancer opdracht via voormalig werkgever Fjodor Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 25 18 maart 2008 21:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon