Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 november 2007, 14:30
Desiree Desiree is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar Desiree
Standaard Beginnelingetje

Hallo,

ik kom nog niet zo lang op deze site, maar lees intussen wel met interesse de discussies. Ik dacht, waarom schrijf ik me niet in.
Ik werk sinds een jaar 36 uur per week bij een vakblad. Het bevalt me totaal niet. Omdat ik hier weg wil en al erg lang interesse heb in freelance werk, denk ik dat ik de stap maar eens ga nemen. Ik wil kijken of ik een aantal opdrachtgevers kan krijgen en dat aantal langzaam opbouwen. Ik hoop binnenkort hier weg te gaan en dan part time te gaan werken op uitzendbasis. Als ik werkelijk genoeg opdrachtgevers kan krijgen, dan kan ik misschien full time gaan freelancen. Maar dat is nu nog toekomstmuziek.

Ik heb nu één opdrachtgever. Het begin is gemaakt. Ik heb op een aantal vacatures gereageerd, maar ik ben bang dat daar veel freelance journalisten op zullen reageren. Daarom wil ik ook zelf bedrijven benaderen. Ik neem nu nog met weinig genoegen. Hopelijk is er een markt voor mij.

Groetjes Desiree.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 november 2007, 18:33
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Beginnelingetje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiree Bekijk bericht
Ik werk sinds een jaar 36 uur per week bij een vakblad.
Ahum, je wil natuurlijk niet vertellen welk blad en wat je rol daar is... maar kan je iets meer details geven in aanvulling op je profiel (tsja, een soort elevator pitch dus...)
Als ik af ga op je profiel, dan zijn er vast mogelijkheden (natuur, milieu, dieren). Heb je missmag al geprobeerd om te zien wat er allemaal wordt uitgegeven?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 november 2007, 19:31
Arend Arend is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
Standaard Re: Beginnelingetje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiree Bekijk bericht
Ik neem nu nog met weinig genoegen. Hopelijk is er een markt voor mij.

Groetjes Desiree.
Hoi Desiree-Beginnelingetje, je bent nog bescheidener dan Knorretje! Je hebt toch al een opdracht, waarom zou er geen markt voor je zijn? Wat kom je brengen naar de markt, wat verkoop je?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 november 2007, 23:01
Miranda van Gaalen Miranda van Gaalen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 25
Standaard Re: Beginnelingetje

Ik denk vooral dat er opdrachten voor je zijn, omdat je helder aangeeft wat je passies zijn en je daar bewust op richt. Dan kan het bijna niet anders of je passie is voelbaar in de artikelen. Jouw doelgroep gaat daar vanzelf voor vallen, dus zorg dat ze je lezen.

Nu inderdaad die bescheidenheid overboord gooien. Voortaan als het woord beginnelingetje over je lippen rolt, zeg je met trots: correctie, ik ben een freelance schrijver en ik schrijf het liefst over dieren en de natuur.

Elevatorpitch? Kan, maar als jij gaat stralen als je over je werk praat, verkoop je jezelf. De rest leer je wel.
__________________
www.zetjezelfopdekaart.nu
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 november 2007, 09:59
Desiree Desiree is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar Desiree
Standaard Re: Beginnelingetje

Fijn om te horen allemaal! Ik ben inderdaad behoorlijk bescheiden en aftastend. Ik heb besloten om mezelf in het diepe te gooien, maar wil van tevoren wel graag weten hoe diep het is.

Op het moment werk ik voor een regionale omroep. Nu houd ik me dus bezig met regionaal nieuws. Het bevalt me goed.
Ik heb ook een opdracht gekregen van een regionale weekkrant, maar helaas is me die opdracht ontschoten dankzij mijn baas. Ik moest namelijk toestemming vragen aan hem om te mogen freelancen in mijn eigen avonduren. Die toestemming kreeg ik niet. Het duurde ontzettend lang voordat ik eindelijk eens een antwoord van hem had en dat blad wilde niet al te lang wachten natuurlijk.
Op dat moment wist ik nog niet zeker of ik wilde beginnen met freelancen, maar dit heeft de doorslag gegeven dat ik zo snel mogelijk weg wil zijn bij deze baas. Ik ben liever eigen baas en wil mijn eigen beslissingen nemen.

Ik ben me nu aan het bedenken hoe ik het beste contact kan leggen met verschillende media. Bellen, een mail schrijven, een brief of reageren op vacatures. Ik ben ook al begonnen met netwerken. Andere freelancers kunnen me misschien niet aan opdrachten helpen en ik hen ook niet, maar we kunnen wel ervaringen uitwisselen. En misschien kunnen we wel samenwerken.
Het geeft me in ieder geval allemaal nieuwe energie. Eindelijk iets waar ik voor kan gaan en waar ik plezier in heb.

Groetjes Desiree
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 november 2007, 14:08
mikki mikki is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2007
Berichten: 37
Standaard Re: Beginnelingetje

Hoi Desiree,
Leuk om te zien dat hier colllega's zijn. Ik ben zelf ook begonnen bij de regionale en landelijke omroepen en liep toen tegen hetzelfde probleem aan als jij. Als je freelance gaat werken voor de omroep kan ernaast schrijven natuurlijk wel. Ik ben uiteindelijk part-time overgestapt naar de communicatiesector en mag er van mijn baas naast freelancen, zolang de onderwerpen niet bijten. Ik vond de overstap van omroep naar tijdschriften/kranten overigens wel lastig, omdat ik totaal geen netwerk in die wereld had. Ik ben uiteindelijk pitches per mail gaan droppen bij tijdschriften en zelf artikelen gaan aanbieden. Inmiddels heb ik verschillende artikelen gepubliceerd, maar ik blijf het lastig vinden om een voet tussen te deur te krijgen. Het is allemaal erg hap-snap. Dat komt ook omdat mijn vaste baan meer tijd en energie vergt dan ik zou willen, waardoor er weinig tijd overblijft voor netwerken. Soms denk ik dat het beter is om direct fulltime te gaan freelancen, ook al heb je nog niet veel opdrachtgevers. Er staan over dat onderwerp overigens interessante discussies op dit forum. Ik wens je in ieder geval alle succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon