Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 december 2011, 09:05
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard Boekhouding op de mac

Even wat gegevens.

Heb een loondienst baan (die ik niet opgeef) en wil binnenkort gaan beginnen met een kleine webwinkel er bij. Gezien de marges kom ik in de KOR regeling terecht. Als voorbereiding op heb ik al en database gemaakt als ook de factuur.

Nu heb ik 2 vragen waar ik niet echt goed uit kom en jullie advies voor zover mogelijk wil vragen.

Vraag 1.
Nu ben ik MacUser en dat geeft gelijk de beperking in het aanbod van boekhoudpakketten. Ze zijn er wel, echter gezien mijn 'winst' wil ik dat liever nu nog niet uitgeven. Ik concentreer mij dan ook maar voorlopig op een spreadsheet manier van boekhouden. Via fora en het net heb ik al diverse spreadsheet boekhoud bestanden gedownload

Probleem is dat het allemaal gemaakt is in excel wat comptabiliteit problemen geeft met numbers (Mac variant van excel). De voor de hand liggende oplossing is e-boekhouden, echter gezien de prijzen tov. mijn 'winst' is dit voor het moment een te kostbare oplossing. Hoe ga ik dit oplossen.

Vraag 2.
De bedoeling is dat ik zelf mijn gegevens zal inboeken bv excel/Numbers dit opstuur naar de boekhouder (die ik nog niet heb) dat die dan daarmee de aangifte zal doen. Ik wil graag voorkomen dat de boekhouder alles overnieuw moet gaan inkloppen in zijn programma dat betekent voor mij flinke kosten tov. de 'winst'. Ook hier hoe dit op te lossen. Ik heb wat boekhouding ervaring dus helemaal nerd ben ik niet.

Oh ja, uit principe overwegingen komt er GEEN app om die windhoos troep op mjjn Mac te zetten en zo als nog het probleem te tackelen.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2011, 11:50
yasin yasin is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 77
Standaard

je hebt natuurlijk ook gewoon microsoft office voor mac. anders kun je evt ook openoffice gebruiken.
__________________
Nutral Design & Development
http://www.nutral.net
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 december 2011, 12:42
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard

Is geen optie en de 1e wordt niet eens overwogen ...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 december 2011, 18:01
Marcelot Marcelot is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 89
Standaard

Ik vind je woordkeus en je reactie een beetje respectloos, ten aanzien van mensen die wel positief zijn over Windows. Je hernoemt Windows, je noemt het troep en in je korte reactie ben je ook erg kortaf. Als je hulp vraagt, kun je ook een iets sympatiekere toon kiezen lijkt me.

Succes met je zoektocht. Vind de suggestie voor openoffice trouwens wel een logische.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 december 2011, 18:14
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard

Tussen de regels

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcelot Bekijk bericht
ik vind je woordkeus en je reactie een beetje respectloos, ten aanzien van mensen die wel positief zijn over windows.
Ik heb het niet over de mensen die ..... gebruiken, maar over de software zelf ...

Je hernoemt windows, je noemt het troep
En daar ben ik niet de enigste in

en in je korte reactie ben je ook erg kortaf.
Als je meer uitgebreide negatieve feiten wilt lezen gebruik dan google maar

als je hulp vraagt, kun je ook een iets sympatiekere toon kiezen lijkt me.
Dat is jouw mening niets meer of minder

succes met je zoektocht.
Bedankt

Ik vind de suggestie voor openoffice trouwens wel een logische.
Ik niet
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2011, 18:23
yasin yasin is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 77
Standaard

Dat je windows niet prettig vind maakt meteen dat je een hekel hebt aan microsoft ook al hebben ze een prima product gemaakt voor OSX ? En waarom is openoffice dan zo ongeschikt?
__________________
Nutral Design & Development
http://www.nutral.net
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 december 2011, 07:34
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yasin Bekijk bericht
Dat je windows niet prettig vind maakt meteen dat je een hekel hebt aan microsoft ook al hebben ze een prima product gemaakt voor OSX ?
Er waren ook mensen die erg tevreden waren met een Lada en Skoda ...

En waarom is openoffice dan zo ongeschikt?
Ik heb het er op gehad en ook daar is het probleem als je geautomatiseerde excel boekhouding files opent dan krijg je die comptabiliteit problemen. Het zelfde probleem heeft ook Numbers van Mac.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 december 2011, 08:45
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Dan moet je online gaan met je boekhouding als ik het zo lees. Dat scheelt ook overtikken voor jou of je boekhouder en dus kosten.
Als je geen geld wil investeren .. onderzoek de macros en IF ELSE van de gedownloade versies en klop het zelf in voor Numbers voor de Mac.


Let wel:
De gebruikers zijn er om hulp te vragen, maar ook om hulp te bieden. Let daarom wel even op de manier waarop je reageert op hulp of suggesties.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 december 2011, 18:02
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard

Online zou een oplossing kunnen zijn, echter op dit moment niet het meest gunstigste.

Bedankt in ieder geval voor de input de oplossing wat ik ga gebruiken komt vanzelf en is op dit moment nog niet te geven.

Een zoektocht naar een goede (gratis/open source) vervanger voor bv Excel leert het volgende.

http://nl.openoffice.org/

http://www.neooffice.org/neojava/nl/index.php

http://www.libreoffice.org/

http://www.x-tables.eu/more/overview.html

Alles voor de mac user mn neo office komt er het dichts bij qua interface.

Voor de voor/nadelen http://www.onemorething.nl/community/
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 december 2011, 11:36
Westerveld Westerveld is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 1
Standaard

Je kan natuurlijk ook de formules die niet goed worden geconverteerd omzetten naar de notatie van het vervangende pakket... De meeste bestanden die online worden aangeboden zijn niet al te ingewikkeld opgezet en zijn in een avondje wel om te zetten. Zelf heb ik goede ervaringen met Libreoffice.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verwerken van fiscale boete in boekhouding Elbird Administratie 2 25 juli 2011 16:05
Iemand ervaring met Money Medic voor de boekhouding? MonsterConsultancy Administratie 6 29 november 2010 19:22
boekhouding subsidie herrputti Administratie 1 8 juni 2009 15:48
Laptop kopen buiten eu, boekhouding sirtimo Administratie 12 25 mei 2008 22:11
Betaling Inkomstenbelasting en boekhouding Matthe Belasting 2 2 januari 2008 08:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon