Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 oktober 2017, 16:47
Freelancing-Dutchman Freelancing-Dutchman is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2017
Berichten: 1
Standaard Inkomsten uit Society6 (Amerikaans platform voor verkoop van illustraties)

Hallo iedereen!

Ik ben al een tijdje bezig als freelancer grafisch ontwerper. Naast dat ik gewoon opdrachten uitvoer voor klanten verkoop ik een deel van mijn persoonlijke illustraties via Society6. Een Amerikaans platform waar je je werk digitaal upload, en vervolgens zelf de winst bepaald. Bezoekers van de website kunnen dan je illustratie bestellen op papier of canvas en krijgen deze dan thuisgestuurd.

De laatste tijd is dat erg goed gaan lopen. Echter, Society6 laat geen enkele gegevens zien van de klanten die je werk gekocht hebben. Ik upload het werk daar, bepaal hoeveel ik krijg per verkochte illustratie en dat is het. Society6 regelt, helemaal afzonderlijk, de verkoop en bezorging naar de klant. Eens per maand stort Society6 mijn geld naar mijn Paypal rekening waarna ik het zelf op mijn zakelijke rekening overschrijf. Het enige wat ik kan zien is welk werk op welke datum verkocht is, en hoeveel dit mij heeft opgeleverd.

Nu is mijn vraag, hoe neem je dit officieel op in de boekhouding. Ik kan namelijk geen facturen sturen naar de klanten, aangezien ik geen gegevens van hen kan inzien. Ik kan ook geen factuur sturen naar Society6, omdat die daar geen adres of mail voor hebben. (ze hebben wel een helpdesk, maar lijkt me raar om daar zomaar facturen naar te sturen).

Hopelijk heeft een van jullie hier een antwoord op.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Arbeidsovereenkomst of Overeenkomst van opdracht? naquah Al die andere praktische dingen 19 9 juni 2008 10:07
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon