Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 februari 2006, 15:06
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Unhappy Van parttime freelancer naar echte zzper!

Al jaren werk ik parttime als freelancer. Inmiddels heb ik mij laten ontslaan bij mijn werkgever en ben ik nu bezig met (her?)starten. En nu loop ik tegen van alles en nog wat aan. Ben ik nog een starter? Hoe kom ik nu aan meer opdrachten? In theorie weet ik dit allemaal wel maar ik vind de stap om door te zetten erg lastig. Zijn er meer mensen die hier mee worstelen?

Maartje
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 februari 2006, 14:35
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2006
Berichten: 78
Standaard Re: Van parttime freelancer naar echte zzper!

Hoi Maartje,

Starten is lastig, dit zie ik om me heen en ik heb het zelf ook meegemaakt. In het begin had ik nog een parttimebaan in de avonduren. Dit gaf zekerheid en was ook een fijne afleiding: die baan had inhoudelijks niets te maken met mijn freelancewerk. Misschien ook iets voor jou, als je niet in het diepe wil springen?

Wat betreft opdrachten binnenhalen: misschien kun je beginnen met een uitgebreide bel- en mailcampagne door het grote netwerk dat je ongetwijfeld hebt? En elke tevreden opdrachtgever vragen: 'kent u nog meer mensen die gebaat zouden zijn bij mijn diensten?'

Heb je overwogen om reclame te maken, bijvoorbeeld via Google Adwords? Dit is een vorm van acquisitie die naar mijn ervaring weinig tijd en geld kost en die druppelgewijs opdrachtjes oplevert.

nou, succes ermee..

Laatst gewijzigd door Maarten; 21 februari 2006 om 18:28 Reden: linkje...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 februari 2006, 11:15
Kootje Kootje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar Kootje
Standaard Re: Van parttime freelancer naar echte zzper!

ik zou geen bijbaantje aangaan, net nu je ontslag hebt genomen/-kregen! bepaal voor jezelf een proeftijd als freelancer, verdiep je (via deze site) in het freelancen en benut de vrijgekomen tijd door het wegvallen van je vaste baan voor het 'starten' als fulltime freelancer.

Laatst gewijzigd door Maarten; 21 februari 2006 om 18:27 Reden: linkje...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 maart 2006, 11:35
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Van parttime freelancer naar echte zzper!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mimamaartje
Al jaren werk ik parttime als freelancer. Inmiddels heb ik mij laten ontslaan bij mijn werkgever en ben ik nu bezig met (her?)starten. En nu loop ik tegen van alles en nog wat aan. Ben ik nog een starter? Hoe kom ik nu aan meer opdrachten? In theorie weet ik dit allemaal wel maar ik vind de stap om door te zetten erg lastig. Zijn er meer mensen die hier mee worstelen?

Maartje
Analyseer eens wat je lastig vindt aan "de stap om door te zetten".
Weet je wel écht wat je nu moet doen of is dat een soort vage wetenschap? Zijn er te veel dingen die je wil doen en weet je daardoor niet waar je moet beginnen? Zijn er dingen waarvan je denkt dat je ze zou moeten doen maar passen ze niet bij je karakter? Schroom je?
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon