Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 juli 2006, 12:25
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Geld opzij zetten?

Wie van jullie spaart er geld en op wat voor manier doen jullie dat?

Ik ben nu aan het sparen voor een mooie bestelwagen, net zoals er een staat op http://www.lancelots.nl/marketing/huisstijl/tips, maar merk dat ik eigenlijk te snel zo'n auto wil kopen en dan geen financiele reserve meer heb voor evt. slechtere tijden en de belastingaangifte.

Maken jullie elke maand iets over naar een rekening voor de belastingaangifte of zo? Of geven jullie gewoon minder uit als je weinig inkomsten hebt?
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juli 2006, 14:14
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Geld opzij zetten?

Zo'n auto wil ik ook wel hebben, maar ik kan het mij op dit moment niet permiteren. Mijn inkomsten zijn heel wisselend en als het een keer minder gaat dan wil ik wel terug kunnen vallen op mijn spaargeld. Daarnaast is er ook geld nodig voor onverwachtse uitgaven. De computer, printer en de fax kunnen kapot gaan en/of ik moet ineens veel aan de belastingdienst betalen, ik heb nieuwe kleren nodig, de wasmachine begeeft het, enz.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 juli 2006, 17:21
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Geld opzij zetten?

Ik heb altijd als norm gehad minimaal een half jaar en liefst een jaar van eigen geld te kunnen leven. Pas dan komen de luxe-uitgaven. Toen ik kort na de start de bodem van mijn bankrekening over enkele maanden in zicht kreeg werd ik daar toch wel een tikje nerveus van.

Maar als je zo'n auto echt nodig hebt dan kun je natuurlijk lenen Als je dankzij de auto voldoende extra omzet maakt voor aflossing en rente dan lijkt me dat een zeer rationele beslissing. Of dat dan al gelijk met zo'n mooie Conk-beschildering moet is natuurlijk de vraag
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 juli 2006, 12:40
olaf olaf is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2006
Berichten: 46
Standaard Re: Geld opzij zetten?

Zo'n auto kan je toch ook tweedehands kopen? In duitsland of belgie zijn nog veel goedkoper tweedehands, hoewel je dan bij de invoer nog wel rest-PBM moet betalen.
reserveer/spaar dan bovenop de prijs een bedrag voor onderhoud, dat is natuurlijk bij tweedehands voor jouw rekening.

Gezien de enorme afschrijving op dit soort auto's is het wel verstandig om niet te lenen maar om met eigen geld te betalen.
__________________
Olaf van der Linden
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 juli 2006, 12:53
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Geld opzij zetten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olaf
Zo'n auto kan je toch ook tweedehands kopen? In duitsland of belgie zijn nog veel goedkoper tweedehands, hoewel je dan bij de invoer nog wel rest-PBM moet betalen.
reserveer/spaar dan bovenop de prijs een bedrag voor onderhoud, dat is natuurlijk bij tweedehands voor jouw rekening.

Gezien de enorme afschrijving op dit soort auto's is het wel verstandig om niet te lenen maar om met eigen geld te betalen.
Ik ben ook van plan om de auto tweedehands te kopen. Een auto van 2005 of 2004 of zo. Lenen doe ik niet, dat vind ik nog wat te risicovol.

Denk je dat ik goedkoper uit ben in het buitenland als ik de rest-BPM moet betalen? Of maakt het dan niet zoveel uit? Weet je toevallig goede links op internet?
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 juli 2006, 16:38
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Geld opzij zetten?

Importeren is alleen gunstig als je op zoek bent naar een classic car die hier relatief duur is. Bijvoorbeeld een Italiaanse Volvo 245 super polar met airco en lederen bekleding (ken iemand die dat zocht en in Italie voordelig vond) of iets anders raars. Meestal heft de BPM je voordeel op.

Lenen of met eigen geld betalen: in alle gevallen zijn auto's vreselijk duur (bekende riedel van wegenbelasting en onderhoud en verzekering), maar ze geven je ook vrijheid (van A naar B) en je kunt er heerlijk mee in de file staan. Lenen levert de extra kostenpost van rente op, zelf betalen duurt vaak langer en al dat geld wat je spaart levert weinig rente op.

Je moet er gewoon bedrijfsmatig naar kijken: heb ik het nu nodig, dan koop ik het en als ik het niet kan betalen financier ik het en als dat ook niet gaat moet ik mijn strategie een beetje aanpassen.

Verder kan je nadenken over een oto van ouder van 15 jaar (economische ipv cataloguswaarde als bijtelling).
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 augustus 2006, 20:54
Stefan Jager
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Geld opzij zetten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Arts
Maken jullie elke maand iets over naar een rekening voor de belastingaangifte of zo?
Alleen als ik ook elke maand iets binnen krijg .

Op de cursus Belastingen voor Starters van de KvK kreeg ik van een PWC-consultant de tip om van alle bedragen die je binnen krijgt, 50% opzij te zetten, en liefst ook echt opzij, op een spaarrekening dus. Dan zit je altijd goed voor je belastingen, en de rest kan je gemakkelijker gebruiken.
Persoonlijk heb ik vervolgens een zakelijke rekening genomen waar ik niet rood op kan staan, maar ik heb natuurlijk nog een vast inkomen ernaast.

Toch vind ik de tip van 50% wel de moeite waard, het scheelt bij je belastingaanslag een hoop gesodemieter als je het te verwachten bedrag al grotendeels klaar hebt staan. En als je een auto van je eigen zaak wil kopen kun je natuurlijk iets dergelijks doen: elke maand een bedrag opzij zetten.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 augustus 2006, 21:44
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Geld opzij zetten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Jager
Op de cursus Belastingen voor Starters van de KvK kreeg ik van een PWC-consultant de tip om van alle bedragen die je binnen krijgt, 50% opzij te zetten
Mijn tip luidt anders: geef een reële schatting op van je winst uit onderneming. Dan krijg je een aanslag die je gespreid kan betalen. Hou vervolgens door het jaar heen in de gaten hoeveel de winst hoger of lager blijkt uit te pakken. Op het verschil pas je de hoogste belastingschijf toe waarin jouw inkomen valt (bijvoorbeeld: 42%). Dat is grofweg de terug te verwachten / nog te betalen belasting. Daar spaar je zonodig een beetje voor.

Bijna altijd goed, tenzij je een heel erg afwijkende winst hebt. Maar voor PWC-consultants is dit misschien te ingewikkeld
__________________
René
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 augustus 2006, 18:05
Stefan Jager
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Geld opzij zetten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Maar voor PWC-consultants is dit misschien te ingewikkeld
LOL. Vast wel, en in ieder geval voor mij
Met citaat reageren
  #10  
Oud 9 oktober 2006, 17:16
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Geld opzij zetten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Arts Bekijk bericht
Wie van jullie spaart er geld en op wat voor manier doen jullie dat?

Ik ben nu aan het sparen voor een mooie bestelwagen, net zoals er een staat op http://www.lancelots.nl/marketing/huisstijl/tips, maar merk dat ik eigenlijk te snel zo'n auto wil kopen en dan geen financiele reserve meer heb voor evt. slechtere tijden en de belastingaangifte.

Maken jullie elke maand iets over naar een rekening voor de belastingaangifte of zo? Of geven jullie gewoon minder uit als je weinig inkomsten hebt?
Hoi iedereen,

En jawel hoor, met mijn financiele situatie valt het ontzettend mee dankzij de vele opdrachten van de laatste tijd, dus de bestelauto met mooie opdruk is er dan toch gekomen. Een mooie zwarte Citroen Berlingo met een nog veel mooiere en opvallendere (althans dat vind ik...) opdruk die ik er vrijdag op heb laten zetten! Ik zal binnenkort s wat foto's op de site zetten....want ik ben erg trots op het ding Het kost een paar duiten maar dan heb je ook wat
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon