Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 19 januari 2006, 18:54
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Samenwerken in netwerkverband

"Afgelopen vrijdag had ik een interessant gesprek over organiseren en samenwerken in netwerkverbanden. Zowel mijn gesprekspartner als ikzelf hebben ervaring met het samenwerken met freelancers en we lopen er vaak tegenaan dat dat soms best lastig is.
[...]
Een van de redenen om zelfstandig ondernemer te worden was dat ik me wilde ontworstelen aan organisatiestructuren en veel flexibeler en organischer wilde werken. Maar elke projectorganisatie lijkt op een gegeven moment op een soort tijdelijk bedrijf, wil het project een succesvol eindresultaat hebben.
[...]"
Lees het volledige artikel van Sanne Roemen op netwerken.blogspot.com

Dat is ook mijn ervaring. Vage intenties leiden tot niets, pas als je zakelijke afspraken maakt en concreet aan de slag gaat kan het wat worden. Bij projecten vind ik het eerlijkgezegd nogal wiedes. Projectmatig werken betekent per definitie organiseren en afspraken maken.

Toch is het anders dan als werknemer. Dan heb je ook vóór, tussen, na en boven de projecten een hiërarchische baas. Daar heb je als freelancer geen last van.

En niet elke samenwerking is projectmatig. Je kunt ook een continu netwerk vormen om elkaar te versterken en aan te vullen, nu en dan de bal toe te spelen, elkaars expertise te benutten etc. Maar goed, dat heet dan "netwerken" in plaats van "samenwerken".
__________________
René

Laatst gewijzigd door René; 19 januari 2006 om 19:02
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon