Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 januari 2009, 13:32
Joost Joost is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 6
Standaard Graag feedback op pitch

Als consultant industriele wiskunde wil ik binnenkort opdrachten verwerven in de zonnecellen industrie (koude acquisitie). Ik heb een pitch opgesteld om mezelf te positioneren. Ik ben werkzaam voor een instituut (LIME) dat een brug vormt tussen bedrijfsleven en universiteit. De universiteit is ons achterland. Dit gebruik ik nu niet als sellingpoint: ik weet niet of dat iets toevoegd.


Pitch:

Ik heb expertise op het gebied van wiskundige dienstverlening aan bedrijven. Als consultant help ik processen en producten te innoveren en te optimaliseren door up-to-date wiskundige methoden toe te passen. Ik geniet erg van dit werk omdat het afwisselend, creatief en praktijk gericht is. Het geeft erg veel voldoening te zien dat gevonden oplossingen gelijk worden geimplementeerd. Mijn opdrachtgevers zijn technologisch ontwikkelde bedrijven. Klanten zijn tevreden met de resultaten en waarderen de direct toepasbare en gestructureerd gerapporteerde oplossingen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2009, 13:41
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Graag feedback op pitch

Hallo Joost,

Een pitch bestaat uit maximaal drie korte zinnen. In deze zinnen vertel je wat je voor een ander kunt betekenen. Dit doe je op een manier die voor iedereen, dus ook voor mensen die geen verstand hebben van zonnecellen, is te begrijpen.

Als ik het begrijp, dan heb je een goede pitch gemaakt

Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2009, 13:50
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Graag feedback op pitch

Hierbij een voorbeeld van mijn pitch:

Ik ben loopbaanbegeleider en communicatietrainer. Mijn dienstverlening is persoonlijk en op maat. Mijn klanten zijn: bedrijven, instellingen, scholen en particulieren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 januari 2009, 13:56
Joost Joost is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 6
Standaard Re: Graag feedback op pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim Bekijk bericht
Hallo Joost,

Een pitch bestaat uit maximaal drie korte zinnen. In deze zinnen vertel je wat je voor een ander kunt betekenen. Dit doe je op een manier die voor iedereen, dus ook voor mensen die geen verstand hebben van zonnecellen, is te begrijpen.

Als ik het begrijp, dan heb je een goede pitch gemaakt

Succes.

Mijn doel is een pitch van 100 woorden te schrijven, waarin ik kort uiteenzet wat ik precies doe. Om diverse redenen zou ik graag een zakelijke relatie willen opbouwen met bedrijven die zonnecellen ontwikkelen of produceren.

Klopt het dat je impliciet in je bericht stelt dat je mijn pitch niet begrijpt en dat je hem te lang vindt ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 januari 2009, 14:05
Joost Joost is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 6
Standaard Re: Graag feedback op pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim Bekijk bericht
Hierbij een voorbeeld van mijn pitch:

Ik ben loopbaanbegeleider en communicatietrainer. Mijn dienstverlening is persoonlijk en op maat. Mijn klanten zijn: bedrijven, instellingen, scholen en particulieren.

Ik krijg ongeveer hetzelfde als ik wat proza uit mijn vorige pitch haal:

Ik heb expertise op het gebied van wiskundige dienstverlening aan bedrijven. Als consultant help ik processen en producten te innoveren en te optimaliseren door up-to-date wiskundige methoden toe te passen. Mijn opdrachtgevers zijn bedrijven die (vaak geavanceerde) technologie gebruiken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 januari 2009, 14:54
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Graag feedback op pitch

Citaat:
Ik heb expertise op het gebied van wiskundige dienstverlening aan bedrijven. Als consultant help ik processen en producten te innoveren en te optimaliseren door up-to-date wiskundige methoden toe te passen. Mijn opdrachtgevers zijn bedrijven die (vaak geavanceerde) technologie gebruiken.


Wat is wiskundige dienstverlening?

Wat zijn deze processen en producten?

Welke bedrijven zijn het? Kun je namen noemen?

Zonder antwoord op mijn vragen, snap ik niets van je pitch.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 januari 2009, 15:19
Joost Joost is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 6
Standaard Re: Graag feedback op pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim Bekijk bericht

Wat is wiskundige dienstverlening?

Wat zijn deze processen en producten?

Welke bedrijven zijn het? Kun je namen noemen?

Zonder antwoord op mijn vragen, snap ik niets van je pitch.
Ik zal antwoorden geven op deze vragen om mijn pitch te verhelderen. Meestal geef ik een concreet voorbeeld wanneer wiskunde kan worden gebruikt om een probleem op te lossen, maar dan ben ik langer bezig.

Voorbeelden bedrijven: Philips, NXP, LG, Sara Lee, Bosch, DAF, KLM, TNO, Corus, ... eigenlijk alle technische bedrijven.

Producten: Consumer electronics, auto's, Robots, Chips.

Wiskundige dienstverlening: Overbrengen van wiskunde naar bedrijven. Wanneer een productieproces kan worden gemodeleeerd, kan bijvoorbeeld een optimale instelling worden gevonden van bepalende proces parameters zonder dat hier (vaak heel erg dure) experimenten voor nodig zijn.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 januari 2009, 16:00
Joost Joost is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 6
Standaard Re: Graag feedback op pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
Ik zal antwoorden geven op deze vragen om mijn pitch te verhelderen. Meestal geef ik een concreet voorbeeld wanneer wiskunde kan worden gebruikt om een probleem op te lossen, maar dan ben ik langer bezig.

Voorbeelden bedrijven: Philips, NXP, LG, Sara Lee, Bosch, DAF, KLM, TNO, Corus, ... eigenlijk alle technische bedrijven.

Producten: Consumer electronics, auto's, Robots, Chips.

Wiskundige dienstverlening: Overbrengen van wiskunde naar bedrijven. Wanneer een productieproces kan worden gemodeleeerd, kan bijvoorbeeld een optimale instelling worden gevonden van bepalende proces parameters zonder dat hier (vaak heel erg dure) experimenten voor nodig zijn.
Ik ben me ervan bewust dat het niet de meest gangbare vorm van dienstverlening is.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 januari 2009, 17:03
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Graag feedback op pitch

Als ik het goed begrijp werk je of wil je werken voor bedrijven, zoals: Philips, NXP, LG, Sara Lee, Bosch, DAF, KLM, TNO, Corus

Dan weet ik nog niet wat je met de producten doet, die je noemt.
Bijvoorbeeld een robot. Wat voor robot is dit en wat kan die?

En begrijp ik het goed, dat jouw dienstverlening dat klant kosten bespaard, omdat hij geen dure experimenten hoeft te laten doen?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 januari 2009, 17:28
Joost Joost is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 6
Standaard Re: Graag feedback op pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp werk je of wil je werken voor bedrijven, zoals: Philips, NXP, LG, Sara Lee, Bosch, DAF, KLM, TNO, Corus

Dan weet ik nog niet wat je met de producten doet, die je noemt.
Bijvoorbeeld een robot. Wat voor robot is dit en wat kan die?

En waarom noem je dat het dure experimenten zijn? Dat zou mij af kunnen schrikken. Het is handiger dat je vertelt wat deze experimenten de klant kunnen opleveren.
Allereerst wil ik een misverstand rechtzetten: met de dure experimenten bedoel ik experimenten die een klant moet doen om tot een bepaald resultaat te komen. Steeds een nieuwe auto in elkaar zetten is bijvoorbeeld erg duur. Beter is het, om eerst goed na te denken over de gewenste prestaties, en pas als je zeker weet dat een bepaald model hieraan voldoet, aan de constructie gaan beginnen. Wiskunde (simulatie) speelt een belangrijke rol in het ontwerp van voertuigen.

We werken of willen inderdaad werken voor dergelijke bedrijven (mijn eigen doel is om samen te werken met fabrikanten van zonnecellen). Een bedrijf dat auto's produceerd maakt vaak gebruikt van een robot die de auto lakt (ik noem maar wat). Voor een bepaalde aansturing is de robot het snelste klaar met verven. Het optimale pad van de robotarm neemt bijvoorbeeld zo min mogelijk tijd in beslag. Het zou kunnen zijn dat het optimale pad niet mogelijk is doordat er dan bijvoorbeeld te veel krachten op de robot werken, zodat de levensduur van de robot erg kort wordt. Er moet dus rekening worden gehouden met beperkingen.

Het gezochte pad experimenteel bepalen (dwz: iemand gaat aan de besturingsknoppen draaien) kan heel erg lang duren. Daardoor kan er niet geproduceerd worden, wat veel kosten met zich mee kan brengen. Bovendien weet je niet of de gevonden 'oplossing' de beste is.

Wij kunnen nu een alternatief bieden: namelijk de robot met een computer simuleren. Er zijn methoden om een (bijna) optimaal pad te bepalen. De kosten worden nu bepaald door de tijd die het modeleren in beslag neemt. Als blijkt dat dit veel goedkoper is dan het hierboven geschetste alternatief, dan is modeleren een aantrekkelijk alternatief.

Ik zal morgen een nieuwe pitch schrijven die wat toegankelijker is. Ik vind het vrij lastig om specifiek te worden, want wiskunde is juist heel erg breed (op bijna alle producten zou een stikker met "math inside" van toepassing zijn, van bloembollen tot spaceshuttles).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Even voorstellen FrICT efransen Marktplaats 1 28 januari 2009 19:39
Elevator pitch van Jannie; graag feedback! Jannie de Vries Marktplaats 2 23 augustus 2007 10:36
feedback op pitch gevraagd hohlen Marktplaats 2 29 maart 2007 14:30
Graag reacties op mijn pitch Talent4Work Marktplaats 10 5 februari 2007 11:44
Graag reacties op mijn pitch! Anneke Krakers Marktplaats 16 12 januari 2007 00:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon