Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 maart 2006, 14:58
aadwagner.nl aadwagner.nl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2006
Berichten: 6
Standaard Hallo

Hallo! Ik ben Aad Wagner. Ik werk 36 uur per week in loondienst als grafisch ontwerper. Daarnaast freelance ik als illustrator/vormgever/webdesigner in mijn vrije tijd erbij.

Ik hoop op dit forum antwoorden te vinden op mijn vragen en ervaringen te kunnen delen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 maart 2006, 22:33
Liesbeth (één) Liesbeth (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2006
Berichten: 29
Standaard Re: Hallo

Hoi Aad,
Watvoor soort vragen heb jij zoal? Zijn die op een specifiek gebied? Of eigenlijk best wel breed?
En, wat ik me meteen afvraag als ik jouw boodschap lees: had je geen problemen met de werkgever dat je dit werk ernaast doet als free-lancer? Goede afspraken kunnen maken?
Groeten, Liesbeth
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2006, 08:25
aadwagner.nl aadwagner.nl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2006
Berichten: 6
Standaard Re: Hallo

Nou ik vroeg me dus o.a af of je zonder BTW-nummer wel BTW mag berekenen. Ik heb gisteren zoiets vernomen van mijn omgeving.

En ja hoor. Mijn werkgever heeft er geen problemen mee. Ik ben geen concurrentie. Voornamelijk richt ik mij op illustreren. Beetje webdesign erbij. Mijn werkgever is gericht op vormgeving/ontwerpen. Voor mijn werkgever doe ik ook wel wat illustratiewerkzaamheden en af en toe wat webdesign, maar dat kan hij alleen maar aanbieden omdat ik hier werk. Mijn collega's illustreren niet en hebben niet of nauwelijks interresse in het webdesignen.

Mijn opleiding was ook puur op het grafisch vormgeven gericht. Het technische aspect achter het creatieve vind ik echter ook heel interressant. Daardoor trekt webdesignen me ook wel. Dat is toch meer creatief bezig zijn binnen de technische mogelijkheden. Iets waar veel grafisch ontwerpers kromme tenen van krijgen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 april 2006, 17:25
Liesbeth (één) Liesbeth (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2006
Berichten: 29
Standaard Re: Hallo

Wij rekenden tot voor kort ook BTW, zonder dat we een BTW nummer hadden. Het duurde zolang voor we het nummer hadden.
Je kunt speciale toestemming vragen aan de BTW inspecteur.
Is dat wat je bedoelde?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 april 2006, 08:28
aadwagner.nl aadwagner.nl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2006
Berichten: 6
Standaard Re: Hallo

Maar dan heb je ook de intentie om een BTW-nummer aan te vragen. Kan me voorstellen dat je dan van de Belastingdienst toestemming krijgt om BTW te berekenen.

Die intentie heb ik niet. Dan kun je ook geen BTW gaan berekenen lijkt me, toch?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 april 2006, 11:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Hallo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aadwagner.nl
Die intentie heb ik niet. Dan kun je ook geen BTW gaan berekenen lijkt me, toch?
BTW berekenen is geen recht, maar een plicht die al dan niet door de belastingdienst wordt opgelegd. Als je BTW-plichtig bevonden bent dan mag je niet, dan móet je BTW rekenen en afdragen. En als je niet BTW-plichtig bent dan mag je geen BTW rekenen.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon