Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2006, 02:02
Celletje1974 Celletje1974 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 1
Standaard Tarieven intermediairs

Ik ben van plan binnen afzienbare tijd voor mezelf te gaan beginnen. Nu vermoed ik dat ik bij een groot deel van mijn projecten een intermediair nodig zal hebben. Dit om uberhaupt aan tafel te komen bij de grotere bedrijven.

Nu hoor ik percentages van de omzet die uiteenlopen van 5% tot 25%... wat is een "normaal" percentage dat ik kan gebruiken voor mijn calculaties (vuistregel?).

Ik weet dat dit onderwerp van discussie is, maar er moet toch een beeld te geven zijn wat dit zo'n beetje kost? Heb ik ook een beetje een beeld wanneer m'n klant (of ik) afgezet wordt ;-)

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 september 2006, 21:40
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Tarieven intermediairs

Hi dat is nou typisch een vraag die ik regelmatig met klanten bespreek. Heel eerlijk gezegd hangt het er wel vanaf in welk vak je zit en je moet kijken naar je eigen kostprijs en tarifering. Daar moet je mee uitkomen na aftrek van de provisie.

Ik heb in het begin zelf ook met intermediairs gewerkt en vond eigenlijk 20% al te hoog maar wel de max. En dat terwijl ze soms 25-30% vroegen van het tarief..en waarvoor? in mijn geval voor het aanbrengen van een project en 1 x per 2 maanden een telefoontje van 'hoe gaat 't' . KORTOM! in mijn ogen veel profiteurs.

Als ik kijk naar klanten en wat voor percentages er worden gegeven dan zou je met 15-20% uit moeten komen. Maar nogmaals hangt ook van de branche af.

alfred cohen
raad amsterdam
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 september 2006, 17:38
Gerrit's schermafbeelding
Gerrit Gerrit is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2006
Berichten: 61
Standaard Re: Tarieven intermediairs

In de bijna 20 jaar dat ik freelance, heb ik zelden van een intermediair gebruik gemaakt. In de sporadische gevallen heb ik nooit meer dan 5% provisie betaald. Meer dan genoeg!
__________________
Gerrit
<a href=http://sirius-pr.com target=_blank>
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 september 2006, 13:44
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Tarieven intermediairs

Hi Gerrit dat geloof ik best hangt helemaal af van de branche waarin je zit
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 september 2006, 11:34
Jazzpa Jazzpa is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 september 2006
Berichten: 2
Standaard Re: Tarieven intermediairs

Tarieven van intermediairs, een leuk onderwerp voor de freelancers. Ikzelf doe als zelfstandige vanaf het begin van dit jaar projecten in de ICT als test consultant.

Wat mij betreft hangt het tarief van een intermediair samen met de inspanning die hij doet of heeft gedaan om jou op die opdracht te krijgen. Als er echt duidelijk commerciele inspanning van de intermediair is geweest, ze bieden je vaak aan en er is bijvoorbeeld een account manager mee geweest op een intake, vind ik een fee van 10 a 12 euro van je uurtarief acceptabel. Als het slechts gaat om het afsluiten van een contract en het maandelijks doorfactureren vind ik 2 tot 5 euro een goede fee...

Het is zaak die intermediairs eruit te pikken die het dichtst bij de eindklant zit. Het is natuurlijk funest als er 2 of meer intermediairs tussen zitten die allemaal geld vangen. Des te minder blijft er voor jou over...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tarieven zelfstandigen alfred Al die andere praktische dingen 1 8 april 2006 16:44
Ervaring met intermediairs (AS) één Marketing en acquisitie 0 23 maart 2006 12:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon