Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2009, 00:53
deams5 deams5 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Berichten: 7
Standaard Usability testing

"""""beste medefreelancers, hier mijn pitch, ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken""""""

Diverse consumentenonderzoeken tonen aan dat gebruikersvriendelijkheid een van de belangrijkste voorwaarden is voor het (commerciële) succes van een website en clients. Usability van applicaties resulteert in hogere klanttevredenheid, groter aantal hits (en returns) en meer verkopen.

Deams5 is erop gericht om uw applicaties te testen bij uw doelgroep om zo de kans op succes aanzienlijk te vergroten door:
- Wetenschappelijk onderbouwde methoden (cognitie wetenschappen, psychologie & Human Computer Interaction) gecombineerd met commercieel inzicht.
- Respondenten worden geworven door mijn zorgvuldig samengestelde panel in Alphen aan den Rijn (testgebied)
- Ik houd rekening met de "return on investment" en houd de kosten goed in de gaten waardoor ook met een beperkt budget een goed systeem ontworpen worden.


Ik hanteer de volgende onderzoeksmethoden:
- Expert - Scan: Visuele scan van de website of applicatie waarbij al snel 70% van alle usability-problemen ontdekt worden.
- Prototype test: Diverse prototypes worden voorgelegd aan de proefpersoon waardoor de beste prototype ontwikkeld kan worden.
- laboratorium studies: Gedrag van de gebruikers worden bestudeerd waardoor belangrijke problemen duidelijk worden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2009, 16:27
deams5 deams5 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Berichten: 7
Standaard Re: Usability testing

Niemand?

Misschien is het een beetje te koud en zakelijk geschreven, gelukkig ben ik in het echt een stuk warmer
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 februari 2009, 17:15
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Usability testing

Kil en zakelijk zijn niet direct de associaties die ik krijg. Wel vind ik het stuk te lang en staan er wat mij betreft wat teveel 'stoppers' in. Denk aan haakjes, Engelse woorden en onnodige informatie.

Het lijkt nu meer een algemene introductie, terwijl een pitch toch meer een 'Ik doe [xxx], voor [xxx] op [xxx] manier'-verhaaltje is.

Korter en krachtiger dus! Ik hoop dat je er wat aan hebt!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2009, 07:49
Rene_S's schermafbeelding
Rene_S Rene_S is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2007
Berichten: 87
Standaard Re: Usability testing

Inderdaad, probeer de pitch zo te schrijven zodat je snel mondeling duidelijk maakt wat je doet. Enerzijds is het stuk nu niet geschreven zodat je het zo kunt vertellen; het is meer een brochuretekst. Maar ook die brochuretekst is te formeel.

Denk aan de oorsprong van de "elevator pitch": hoe kun jij iemand in 1 minuut in de lift duidelijk maken wat je doet? Liefst op zo'n manier dat hij/zij niet alleen snapt wat je doet maar er ook nog enthousiast van wordt.

Succes!
__________________
Adviseur Prestatie Management

Gratis nieuwsbrief ontvangen met interessante items op gebied van Prestatie Management? Schrijf je in op www.predi.nl!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 februari 2009, 09:14
René van Zandwijk's schermafbeelding
René van Zandwijk René van Zandwijk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2008
Berichten: 29
Standaard Re: Usability testing

Voor een leek een onbegrijpelijke pitch.
Keep It Simple, gebruik niet te veel vaktermen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 februari 2009, 10:36
deams5 deams5 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Berichten: 7
Standaard Re: Usability testing

Wat is precies niet duidelijk? Met business to business service mag je toch best vaktermen gebruiken?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 februari 2009, 11:28
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Usability testing

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deams5 Bekijk bericht
Wat is precies niet duidelijk? Met business to business service mag je toch best vaktermen gebruiken?
Jep, maar dan moet je zeker ervan zijn dat je dezelfde definities hebt Ik denk dat je met ons als publiek even wat extra uitleg moet geven. Of nog beter een "leken" pitch maakt ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe word je usability-expert of SEO-expert? JuliaV Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 2 juli 2008 22:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon