Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 maart 2008, 14:14
B.Aalbers's schermafbeelding
B.Aalbers B.Aalbers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 49
Standaard Webadres als bedrijfsnaam

Beste Lancelotters

Ik kom beetje bij beetje dichterbij het punt dat ik me ga inschrijven als zelfstandig ondernemer voor mijn multimedia praktijken.
Gelukkig staat er ongelooflijk veel nuttige informatie op de website en ook het lezen van de verschillende discussies hier op het forum helpen me goed op weg.

Het punt, wat natuurlijk erg belangrijk is, waar ik nu even op blijf steken is de bedrijfsnaam.

Ik gebruik nu al bijna 2 jaar de url bartaalbers.com voor mijn portfolio. Deze url bevat natuurlijk mijn eigen naam, wat het een persoonlijk tintje geeft. Daarnaast probeer ik wel het bartaalbers.com als een soort merk neer te zetten..voor mijn gevoel hoor die ".com" er gewoon bij.

Nu vraag ik mij af of het verstandig is om als bedrijfsnaam bartaalbers.com op te geven of toch gewoon alleen mijn eigen naam?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2008, 15:09
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Webadres als bedrijfsnaam

Pure websites / online diensten kunnen een domeinnaam als merk hebben, maar voor een freelancer vind ik je huidige keuze (in je sig) heel logisch. Bedrijfsnaam "Bart Aalbers Multimedia Design" met als website bartaalbers.com. Zo geef je aan wat je doet en doe je aan personal branding
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2008, 15:40
B.Aalbers's schermafbeelding
B.Aalbers B.Aalbers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 49
Standaard Re: Webadres als bedrijfsnaam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Pure websites / online diensten kunnen een domeinnaam als merk hebben, maar voor een freelancer vind ik je huidige keuze (in je sig) heel logisch. Bedrijfsnaam "Bart Aalbers Multimedia Design" met als website bartaalbers.com. Zo geef je aan wat je doet en doe je aan personal branding
Dankjewel voor je reactie Rene

Waarom ik zo sterk twijfel of ik het op Bart Aalbers Multimedia Design zal houden is omdat ik niet helemaal zeker weet hoe het zal lopen met mijn producten. Ik bied nogal breed aan, van de technische ontwikkeling van webapplicaties tot aan het webdesign, van grafische vormgeving tot aan illustraties. Stel dat er een veel grotere vraag is naar het grafische, dan klopt het Multimedia misschien niet meer. Mijn redenatie voor bartaalbers.com is dan, dat dit altijd op mij zal slaan.

Ik moet je wel zeggen dat ik door jouw reactie wel weer meer open sta voor Bart Aalbers Multimedia Design, het klinkt verder ook goed en professioneel en maakt natuurlijk direct duidelijk in welke sector ik mij begeef.

Andere reacties/gedachten zijn welkom!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 maart 2008, 11:18
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Webadres als bedrijfsnaam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B.Aalbers Bekijk bericht
Waarom ik zo sterk twijfel of ik het op Bart Aalbers Multimedia Design zal houden is omdat ik niet helemaal zeker weet hoe het zal lopen met mijn producten. (...) Mijn redenatie voor bartaalbers.com is dan, dat dit altijd op mij zal slaan.
Het voordeel van je (domein)naam als bedrijfsnaam is een duidelijke herkenbaarheid. Als mensen jouw naam kennen/onthouden, weten ze ook je bedrijf te vinden. Aan de andere kant zijn er ook twee risico's: als je huidige activiteiten floppen, wordt die flop ook aan je naam gekoppeld en daarmee aan jou als persoon. Dat is ook de reden dat veel bedrijven naast hun bedrijfsnaam aparte namen voor hun diensten of producten lanceren. Een slecht product beperkt dan enigzins de schade voor de bedrijfsnaam.
Een tweede risico heeft betrekking op de onduidelijkheid romdom je dienstenaanbod. De naam zegt niets over je activiteiten. Je zult dus altijd een verhaal moeten toevoegen over wat je doet.

Er zijn wel meer bedrijven en initiatieven die URL en bedrijfsnaam koppelden.
Soms zit in die URL een verwijzing naar de activiteit. Dat laatste vind ik persoonlijk het meest logische als je al URL en naam wil koppelen.

De laatste variant is het toplevel domein weglaten. Dus niet pietjepuk.nl of janjansen.com, maar gewoon naam = bedrijfsnaam. Vind ik ook een beetje suf. De eerste de beste loodgieter (janjansen) voegt op zijn bestelbus ook 'loodgieter' toe.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 maart 2008, 12:56
B.Aalbers's schermafbeelding
B.Aalbers B.Aalbers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 49
Standaard Re: Webadres als bedrijfsnaam

Bedankt voor je reactie Erix.

Dat zijn twee punten/risicos waar ik nog niet direct aan gedacht had.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat het Bart Aalbers Mutlimedia Design gaat worden met mijn huidige website adres (bartaalbers.com)

Hopelijk zien jullie binnenkort mijn pitch hier op het forum!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 augustus 2008, 01:14
Elzo Smid Elzo Smid is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 20
Standaard Re: Webadres als bedrijfsnaam

Gewoon als bedrijfsnaam nemen wat werkt (Bart Aalbers Mutlimedia Design), en de rest (bartaalbers.com) als handelsnaam onder je bedrijfsnaam laten registreren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Privéauto over naar de zaak: kan ik particuliere autoverzekering aanhouden? michaelvl Belasting 2 11 maart 2009 01:28
Als startende freelancer opdracht via voormalig werkgever Fjodor Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 25 18 maart 2008 21:34
Als student-freelancer wel of niet inschrijven KvK? Topclass-studente Freelancepraktijk starten 7 6 februari 2008 12:23
Bedrijfsnaam die lijkt op die van een ander Peet Al die andere praktische dingen 3 25 oktober 2007 22:04
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 10:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon