Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 februari 2010, 18:06
snaber snaber is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2010
Berichten: 2
Standaard Urencriterium: belastinginspecteur staat meetellen uren voor de start niet toe

Hallo allemaal, ik heb een vraag over het urencriterium.
Op deze website staat op de pagina http://www.lancelots.nl/bedrijfsvoer.../urencriterium
de volgende tekst:
Welke uren tellen mee voor het urencriterium?

De uren die meetellen voor het urencriterium, zijn alle uren die je besteedt aan je bedrijf, dus niet alleen de uren die je factureert. Het aantal uren moet binnen een kalenderjaar worden gehaald. Als je dus halverwege het jaar met je onderneming begint, wordt het lastig om die 1.225 uur nog te halen. Maar je mag wel veel meerekenen, dus geef het niet te snel op.
De tijd die je in de start hebt gestoken (mits die in het betreffende kalenderjaar zijn besteed) tellen mee

Het gaat mij om de laatste zin. Klopt dat? De belastinginspecteur meent van niet. Die zegt dat je alleen de uren mag opvoeren vanaf het moment dat je ingeschreven bent bij de K.v.K.

Waar kan ik bewijs vinden dat jullie opmerking correct is?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, Saskia
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2010, 20:30
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Meningsverschil met belasting over urencriterium

Dit kon ik niet vinden in de wetstekst (Wet inkomstenbelasting, artikel 3.6). Maar wel in het Handboek Ondernemen (Belastingdienst)

Citaat:
1.8 U steekt nu al tijd en geld in uw onderneming
[...]
Houd ook steeds een registratie bij van de uren die u aan de onderneming besteedt. U kunt het aantal uren dat u al vóór uw aanmelding als ondernemer aan uw onderneming besteedt, meetellen voor het minimumaantal benodigde uren voor bijvoorbeeld de zelfstandigenaftrek.
Wat hiervan de achterliggende bron is (besluit van de staatssecretaris, uitspraak van een rechter) weet ik niet. Maar dit lijkt me voldoende.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 februari 2010, 17:03
snaber snaber is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2010
Berichten: 2
Standaard Re: Urencriterium: belastinginspecteur staat meetellen uren voor de start niet toe

Dank je wel Rene, hier kan ik denk ik toch wel wat mee!

Met vriendelijke groet,

Saskia
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
urencriterium

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uren in vrijgestelde dagen van de baas meetellen voor urencriterium? Verwijderd account Belasting 2 11 januari 2009 17:38
Urencriterium: accountant zegt urenregistratie in mijn geval niet nodig Markie Belasting 4 14 april 2008 09:24
Hoe kom je aan 1225 uren voor het urencriterium? agnez Belasting 12 19 januari 2007 12:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon