Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2008, 08:55
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Uniforce: geen nieuws is ook nieuws

Uniforce voert haar marketingstrategie vooral uit via de Tweede Kamer.
Misschien een tip voor de freelancer die om opdrachten verlegen zit?
Hieronder het ANP persbericht zoals uitgebracht door Uniforce:

Persbericht Uniforce Group

31 oktober - In augustus van dit jaar is er op basis van de tussen Belastingdienst, UWV en Uniforce Group gesloten Vaststellingsovereenkomst een massale berichtgeving in de media ontstaan betreffende de Verklaring Uniforce Registratie (VUR) in verhouding tot de VAR.
Op basis hiervan zijn op 22 augustus door de SP Kamervragen gesteld. Uit de op 22 oktober gegeven antwoorden blijkt dat een Zelfstandig Professional die een Verklaring Uniforce Registratie kan tonen, niet in een dienstbetrekking tot zijn opdrachtgever staat en dus geen VAR nodig heeft.

Uit de antwoorden op de Kamervragen van lid Gesthuizen, die door drie ministeries gegeven zijn, blijkt dat de door Uniforce Group afgegeven Verklaring Uniforce Registratie past binnen de bestaande kaders van wet- en regelgeving, en dat de gekozen opzet voorkomt dat de relatie tussen de opdrachtgever van de Declarabele Uren BV en de Zelfstandig Professional als dienstbetrekking wordt aangemerkt.

Verder wordt aangegeven dat de opdrachtgever hieruit kan en mag concluderen dat hij gevrijwaard wordt van de verplichting om werkgeverslasten in te houden en af te dragen.

Concluderend kan gesteld worden dat de commotie ontstaan is doordat er werd uitgegaan van een nieuwe fiscale arbeidsvorm voor zelfstandigen dat is onjuist (vet door Erix). Het Uniforce Concept is een nieuwe arbeidsvorm volledig goedgekeurd binnen de wet- en regelgeving.
Een zelfstandige die niet met een VAR wil of kan werken, kan dus met het Uniforce Concept toch zelfstandig ondernemer blijven.
Het Uniforce Concept biedt de aangesloten Zelfstandig Professionals de kans elke opdracht aan te kunnen nemen. Daarnaast biedt het Uniforce Concept de opdrachtgever de garantie dat de Zelfstandig Professional zelf aan zijn werkgeversverplichtingen voldoet.

Bronvermelding:
Antwoorden op Kamervragen, internetsite Ministerie van Economische Zaken: www.ez.nl tab 'actueel / kamerbrieven '
antwoorden op vragen van het lid Gesthuizen over VAR en Uniforce, publicatiedatum 23-10-2008, onderwerp: ZZP.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 november 2008, 21:13
Jibe Jibe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 6
Standaard Re: Uniforce: geen nieuws is ook nieuws

Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van marketing. Ik hoor liever het verhaal aan ... verifieer het van diverse kanten ... en vorm daarna een eigen mening.

Geweldig concept Uniforce. Ik ben er afgelopen april ingestapt, en kan er eigenlijk alleen maar positief over zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 november 2008, 21:19
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Uniforce: geen nieuws is ook nieuws

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jibe Bekijk bericht
Geweldig concept Uniforce. Ik ben er afgelopen april ingestapt, en kan er eigenlijk alleen maar positief over zijn.
Het is een van mijn klanten geweest uit het grijze verleden (webcontent). De launch van het concept was vooral gebaseerd op angst bij freelancers om niet als ondernemer te worden aangemerkt ondanks een VAR. Als startende freelancer was ik geen klant bij ze, maar wel blij met deze opdrachtgever.

Je bent een van de weinigen alhier die expliciet aangeeft positief te zijn over dit concept. Voor de onwetenden onder ons kan het interessant zijn als je iets meer over je ervaringen vertelt. Wat ben je kwijt aan kosten? Wat levert het je op? Hoe bevalt het (totaal)pakket aan diensten wat je afneemt? Hoe werkte je voordat je met UF in zee ging?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 november 2008, 23:04
Jibe Jibe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 6
Standaard Re: Uniforce: geen nieuws is ook nieuws

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Je bent een van de weinigen alhier die expliciet aangeeft positief te zijn over dit concept.
... en dan te weten dat ik over het algemeen naar de negatieve kant neig .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Voor de onwetenden onder ons kan het interessant zijn als je iets meer over je ervaringen vertelt. Wat ben je kwijt aan kosten? Wat levert het je op? Hoe bevalt het (totaal)pakket aan diensten wat je afneemt? Hoe werkte je voordat je met UF in zee ging?
Ik zat voorheen in loondienst. Het verhaal wat Uniforce mij vertelde kwam oprecht over en ik kon ze niet betrappen op onwaarheden cq. tegenstrijdigheden ... ook bij navraag niet. Vragen die ik had werden adequaat beantwoord. Het zijn geen snelle pakken mannen die alleen bij het voortraject interesse en aandacht voor je tonen. Ook toen ik al in het concept zat (en de "buit" dus al binnen was) werden vragen nog net zo snel en uitgebreid beantwoord als in het voortraject.
Eigenlijk wordt alles voor je geregeld (behoudens het zetten van handtekeningen ), en voor je het weet ben je directeur van een b.v. met bankrekening/btw-nr all included.

Kosten die ik betaal zijn 306 Euro incl. BTW. per maand. Daarvoor heb ik een accountant die de administratie, jaarrekening, accountantsverklaringen en loonadministratie verzorgd + financieel advies. De overige zaken die ze aanbieden voor dat bedrag doen mij niet zoveel. Verder slaap ik goed .
Ik maak m'n wekelijkse 40 uur (uurtje-faktuurtje op een contract wat incl. de loondienst-periode nu 6 jaar loopt) en behoudens de maandelijkse fakturering en (in mijn geval) 3-maandelijkse onkostenstaat heb ik er niet zoveel omkijken naar. Gedoe met VAR en G-rekening heb ik af kunnen wentelen.
Totaalpakket aan diensten weet ik niet wat je daarmee bedoeld ... ik heb een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten omdat de intermediair daarom vroeg. Die loopt bij SFZ, maar had net zo goed ergens anders kunnen lopen. Wat ik "doordacht" vindt is het principe dat er altijd 4-ogen nodig zijn voor het doen van betalingen.
Met betrekking tot het sociale vangnet (wat onomstotelijk is) kun je zeggen dat je daar geen ondernemer voor wordt ... maar het geeft toch wel een goed gevoel als je het mij vraagt. Dat dit premie kost ... het zij zo ... ik zie het als een verzekering ... dat is altijd "wegggooid geld" als je er nooit aanspraak op hoeft te maken.

Anderen zullen wellicht een ander gevoel/mening hebben over bovenstaande ... het zij zo. Ik heb voor mijn gevoel het juiste gedaan ... en daar gaat het om.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 november 2008, 08:02
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Uniforce: geen nieuws is ook nieuws

Klinkt weloverwogen. Om wat voor werk gaat het? Ik krijg het idee dat je te maken hebt met (zeer) langlopende klussen en dan kan dit 'verhuurmodel' inderdaad een uitkomst bieden.

Het SFZ is een verzekeringspoot van Uniforce (het werd destijds een beetje gepresenteerd als een echt sociaal fonds, gefinancierd uit premies). Uiteraard is het de handigheid van Uniforce om een zo breed mogelijke dienstverlening aan te bieden (cross- en upselling), iets wat iedere dienstverlener zal proberen (denk maar je bank die ook verzekeringen aanbiedt).

Klopt mijn inschatting als je alles bij elkaar zo'n 4000 euro per jaar kwijt bent voor deze constructie inclusief verzekeringen?
Dan is mijn tweede voorlopige conclusie dat Uniforce alleen werkt als deze kosten tegen de baten opwegen. Als je als freelancer nog meer bedrijfskosten hebt (reizen, kantoor etc), werkt met een flink aantal verschillende opdrachtgevers en daarbij een modale omzet draait, dan vraag ik mij af of het zinvol en haalbaar is om op deze manier te werken.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 november 2008, 22:40
Jibe Jibe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 6
Standaard Re: Uniforce: geen nieuws is ook nieuws

ICT-werk, wat inderdaad in mijn geval altijd meerjarige trajecten zijn.

't maakt mij niet zoveel uit wat het belang van Uniforce in SFZ is. Ik zal altijd een vergelijking maken met andere verzekeraars.

Je inschatting klopt ... behalve dan dat je het "kwijt" bent. Ik stel me voor dat met een gewone b.v. de accountantkosten e.d. ook een behoorlijke kostenpost is. In wat voor vorm (bv, eenmanszaak etc) werk jij ? ... en wat zijn jou jaarlijkse kosten voor boekhouding, jaarrekening, salarisadministratie e.d. ?

Met een flink aantal verschillende opdrachtgevers is de VAR in ieder geval geen argument meer. Hoogte van de omzet kan inderdaad ook een argument zijn om op kostenminimalisatie te sturen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
uniforce


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Websites en inkomsten uit reclame (kort gezegd). Vraagjes. Willie Al die andere praktische dingen 4 10 november 2008 19:47
Verklaring Uniforce Registratie (VUR): publiciteitsstunt van Uniforce Bart Nieuws - Voor en door freelancers 21 25 augustus 2008 12:21
Student, nog geen ervaring, toch beginnen als freelancer? Kaat Freelancen iets voor mij? 12 19 mei 2008 09:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon