Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 1 mei 2007, 14:57
Mirella's schermafbeelding
Mirella Mirella is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Zakelijke rekening

Nadat ik de papieren voor het openen van een zakelijke rekening bij de Postbank op het postkantoor heb ingeleverd, kreeg ik vorige week de boel weer thuisgestuurd. Met een briefje dat de ' door u aangegeven tenaamstelling alleen mogelijk is als u staat ingeschreven bij de KvK' (wat niet het geval is). Anders wordt de tenaamstelling de eigen naam met het vrije beroep erachter vermeld.
Dat is dus niet de bedoeling, de enige reden voor een zakelijke rekening is voor mij juist dan het op bedrijfsnaam kan. Maar om me nu bij de KvK in te schrijven omwille van een zakelijke rekening gaat me weer wat ver.
Wie heeft hier ervaring mee? En hoe is dit geregeld bij andere banken?

Mirella
Met citaat reageren
  #22  
Oud 1 mei 2007, 15:02
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirella Bekijk bericht
Nadat ik de papieren voor het openen van een zakelijke rekening bij de Postbank op het postkantoor heb ingeleverd, kreeg ik vorige week de boel weer thuisgestuurd. Met een briefje dat de ' door u aangegeven tenaamstelling alleen mogelijk is als u staat ingeschreven bij de KvK' (wat niet het geval is). Anders wordt de tenaamstelling de eigen naam met het vrije beroep erachter vermeld.
Dat is dus niet de bedoeling, de enige reden voor een zakelijke rekening is voor mij juist dan het op bedrijfsnaam kan. Maar om me nu bij de KvK in te schrijven omwille van een zakelijke rekening gaat me weer wat ver.
Wie heeft hier ervaring mee? En hoe is dit geregeld bij andere banken?

Mirella
Ik had hier geen last van toen ik 2,5 jaar geleden een rekening bij de postbank opende, en heb mezelf pas 1,5 jaar geleden ingeschreven bij de KVK. Kon toen gewoon een zakelijke rekening openen als 'freelance tekstschrijver', mét bedrijfsnaam. Misschien is er wat veranderd in de tussentijd, dat zou je eens na kunnen vragen...
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #23  
Oud 1 mei 2007, 15:03
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirella Bekijk bericht
Maar om me nu bij de KvK in te schrijven omwille van een zakelijke rekening gaat me weer wat ver.
Kan ik me voorstellen. Maar aan de andere kant, het staat wel gelijk een stuk professioneler, versterkt je handelsnaambescherming, kost niet zoveel en maakt ook andere zakelijke diensten soms makkelijker (bedrijfskaarten, domeinregistraties etc.).
__________________
René
Met citaat reageren
  #24  
Oud 2 mei 2007, 10:24
carsten888's schermafbeelding
carsten888 carsten888 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Berichten: 35
Standaard Re: Zakelijke rekening

ik ben er ook (weer) mee bezig. Ik wil:

- internetbankieren
- een pas

POSTBANK
Ik heb er al een rekening op eigen naam en dus kan ik niet van die (gratis?) mogelijkheid gebruik maken. Een zakelijke rekening kost niks, maar voor internetbankieren ben je iets van 3 euro per maand kwijt. Ik geloof dat de pas een tientje per jaar is.

RABOBANK
Ik heb hier ook al een reking op eigen naam. extra rekening voor zzp-er is geen probleem, komt alleen niet op naam van bedrijf, maar dat vind ik niet erg. kosten iets van 4 euro per kwartaal.

In tegenstelling tot wat de freelance-gids zegt (postbank is goedkoopst) blijkt in dit geval toch echt de rabobank geodkoper te zijn.

Als ik de posts hier mag geloven doet de rabo ook minder moeilijk dus ga ik daar voor.
__________________
Joomla CMS plugins
Met citaat reageren
  #25  
Oud 3 mei 2007, 11:48
Mirella's schermafbeelding
Mirella Mirella is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Zakelijke rekening

Heb navraag bij Bizner en de rabobank gedaan; ook hier geldt dat zonder inschrijving KvK de tenaamstelling van de rekening komt op naam van de eigenaar van de eenmanszaak. Aangezien de KvK aangaf dat inschrijven per 2008 toch verpicht gaat worden voor de ' vrije beroepen', heb ik besloten om me toch maar vast in te schrijven.

Bedankt voor jullie reacties!
Mirella
Met citaat reageren
  #26  
Oud 3 mei 2007, 12:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirella Bekijk bericht
Aangezien de KvK aangaf dat inschrijven per 2008 toch verpicht gaat worden voor de ' vrije beroepen'
Hé, dat is weer nieuw. Petje af voor de beleidsmedewerker die op het idee kwam zodoende weer flink wat extra verplichte bijdragen te incasseren Of zou de verplichte bijdrage voor alle ondernemingen een beetje lager worden hierdoor?
__________________
René
Met citaat reageren
  #27  
Oud 3 mei 2007, 13:24
Mirella's schermafbeelding
Mirella Mirella is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Zakelijke rekening

Ja, dat doen ze slim he, bij de KvK! Maar een voordeel is wel dat je je dan niet meer hoeft aan te melden bij de Belastingdienst, alles gaat in 1x.

Hierbij een citaat uit een mail van een medewerker van de KvK:

"Overigens gaat de Handelsregisterwet wijzigen, waarschijnlijk in 2008. Na deze wetswijziging zullen ook alle vrije beroepsbeoefenaren in het handelsregister moeten worden ingeschreven. wilt. Meer informatie over deze nieuwe wetgeving vindt u op onze website: http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=56864&sectieID=59"
Met citaat reageren
  #28  
Oud 16 juni 2007, 16:05
carsten888's schermafbeelding
carsten888 carsten888 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Berichten: 35
Standaard Re: Zakelijke rekening

potverdorie.
Heb ik dus nu een rekening bij de rabobank, investeren ze in clusterbommen!
__________________
Joomla CMS plugins
Met citaat reageren
  #29  
Oud 16 juni 2007, 19:17
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Zakelijke rekening

Mijn ervaring is dat je snel en gemakkelijk bij de Rabobank terecht kunt, maar als je er voor wilt kiezen ergens anders te gaan bankieren dan beginnen de problemen. Alles wordt ineens heel ingewikkeld, kost veel tijd en natuurlijk geld.
__________________
Met citaat reageren
  #30  
Oud 19 juni 2007, 23:48
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Zakelijke rekening

Ik moet heel eerlijk zeggen dat het geen kwaad zou kunnen om een klacht in te dienen bij AFM over dit soort praktijken. Het is pure nonsense, koppelverkoop is niet eens toegestaan. Dus bankrekening is bankrekening en GEEN!!! verzekering.

Maar wat je ook doet kijk vooral naar het specifieke wat jij zoekt in de dienstverlening en vergelijk die punten met elkaar. Zelf zit ik bij de Fortis, dat is toevallig zo gekomen. Ben erg tevreden met mijn account manager maar niet altijd met de dienstverlening t.a.v. starters.

Overigens ik adviseer mensen vaak genoeg om ergens een aparte prive rekening te openen en die speciaal voor de zaak te gebruiken. Das veel goedkoper voor kleine zelfstandigen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
banken, zakelijke bankrekening

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon