Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 januari 2006, 23:33
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 90
Post Weer een uitnodiging voor een netwerkbijeenkomst...

Weer een uitnodiging voor een netwerkbijeenkomst in je mailbox. Wat doe je ermee? Gaan of laten passeren? Laat je het afhangen van het nut van de informatie die je verwacht te krijgen?

Ga je alleen als ondernemende kennissen ook gaan? Vind je elke netwerkbijeenkomst eigenlijk een waste of time omdat je per ongeluk in de pauze toch altijd naast die ene oninteressante meneer blijkt te staan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 april 2006, 17:55
Liesbeth (één) Liesbeth (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2006
Berichten: 29
Standaard Re: Weer een uitnodiging...

Die uitnodigingen zie ik graag komen. Vooralsnog ben ik even bezig met het zoeken naar goede netwerken. Doe net wat ervaring ermee op.
Dus, zoveel uitnodigingen zie ik nog niet binnenkomen.
Maar, ik denk dat het steeds weer ervan af zou hangen of ik op een opdracht zou zitten, of die fulltime is, of ik me af en toe iets eerder vrij kan maken (reistijd), wat ik verder voor afspraken heb staan en of ik al stevig in de netwerkcontacten zit waaruit ik verwacht dat er eens iets rolt.

Ik vind he tinteressant! Een paar uurtjes investeren. En al haal je er één goed contact uit waar (op enig moment) een opdracht uit voort komt...dan is het toch al de moeite waard geweest?
Bovendien vind ik het leuk, heb ik gemerkt. Je kunt daar ook eens oefenen hoe je overkomt met heel snel neerzetten waar je van bent en wat je doet.

Ben benieuwd hoe dat bij anderen is...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 mei 2006, 15:22
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Weer een uitnodiging...

We zijn van plan om een overzichtspagina te maken van netwerken die geregeld bij elkaar komen en dan per netwerk een vast stramien in de beschrijving: voor wie, wanneer en hoe vaak, waar etc. Zou je dat handig vinden?
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 mei 2006, 23:28
JP (één)'s schermafbeelding
JP (één) JP (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Berichten: 44
Standaard Re: Weer een uitnodiging...

Weer een uitnodiging? Bij mij hangt het er wel vanaf van wie de uitnodiging is en waarvoor het is. En dan heeft dat ook wel met de zakelijke meerwaarde te maken, maar voor mij vooral met mijn idee of ik het een leuke bijeenkomst zou vinden. Dat is geen zakelijke, maar een privé-overweging.

Gelukkig heb ik een zakenpartner die netwerken erg boeiend vindt. Dat complementaire is wel prettig .

M.b.t. het maken van een overzicht: Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat een dergelijk initiatief werd ondernomen. En altijd is het gestrand op het gebrek aan beheer er van. Als onvoldoende mensen het overzicht actueel willen houden, wordt het al heel snel van weinig waarde.
Tip: Als je er aan begint, borg dan vanaf het begin het onderhoud.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 mei 2006, 22:47
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Weer een uitnodiging...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP (één)
M.b.t. het maken van een overzicht: Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat een dergelijk initiatief werd ondernomen. En altijd is het gestrand op het gebrek aan beheer er van. Als onvoldoende mensen het overzicht actueel willen houden, wordt het al heel snel van weinig waarde.
Tip: Als je er aan begint, borg dan vanaf het begin het onderhoud.
Onze redacteur Marieke van Osch gaat dit oppakken en haar grondigheid kennende komt dit goed. Ze gaat in elk geval een aantal netwerken die op vaste basis bijeenkomen beschrijven. Als jullie nog leuke en nuttige weten, meldt ze dan aan ajb.
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 mei 2006, 12:10
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Weer een uitnodiging...

Misschien een tip voor de mensen die in een dorp wonen:
sluit je aan bij de plaatselijke ondernemersvereniging.

Vaak ben je de enige (of een van de weinige) freelancer die jouw dienst in je dorp aanbiedt, dus waarom zou je daar geen gebruik van maken? Ondernemersverenigingen in dorpen werken vanuit het principe van: ons kent ons. Als er dus een opdracht is die in jouw straatje past dan komen die ondernemers snel naar jou toe. Andersom moet je er ook rekening mee houden dat jij bij jouw bestedingen ook in het dorp gaat kijken. En dat kan wel eens minder voordelig zijn...

Ik ben trouwens benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt en naar de ervaringen van andere mensen die in een dorp of kleine stad wonen....
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
netwerken

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 11:42
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 09:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon