Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2009, 21:49
Janna Janna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 februari 2009
Berichten: 1
Standaard Schatting aantal uren voor deze opdracht?

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en plaats nu mijn eerste echte bericht. Ik ben onlangs voor mezelf begonnen als freelance tekstschrijver en heb net een aardige opdracht gekregen. Het is mijn eerste 'grote' opdracht voor een bedrijf. Ik heb hiervoor vooral journalistiek en commercieel tekstwerk geschreven voor dag- en weekbladen.

De opdracht luidt als volgt: het schrijven van websteksten voor een 5-pagina's tellende website en het schrijven van teksten voor een folder van hetzelfde bedrijf. Ik heb hierbij alle vrijheid gekregen van de opdrachtgever en hij staat open voor alle ideeen die ik aandraag. Een erg leuke klus!

Nu vindt hij het zelf allemaal niet zo belangrijk om vooraf precies te weten wat deze opdracht hem gaat kosten, maar we hebben op mijn verzoek toch afgesproken dat ik hem een indicatieve offerte stuur. Echter, ik merk dat ik het erg lastig vind om vooraf het aantal uren in te schatten. Ik wil hem niet laten schrikken, maar ook mezelf niet tekort doen.

Wat is in jullie ogen een redelijk aantal uren voor deze klus? Ik moet erbij vermelden dat ik niet helemaal thuis ben in hetgeen zijn bedrijf doet en me dus moet verdiepen in het product dat hij aanbiedt.

Alvast enorm bedankt voor de reacties!

Groeten,
Janna
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon