Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 januari 2012, 23:36
Lancelittle Lancelittle is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 december 2011
Berichten: 5
Question Aantal uren eigen onderneming vóór aanvraag WW-uitkering

Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de brief die ik naar het UWV moet sturen. Ik heb onlangs een aanvraag voor een WW-uitkering ingediend. Nu was het de bedoeling (zo was me verteld) dat ik opgebeld zou worden en dat ik in dat gesprek kon aangeven dat ik al 10 uur per week werk voor mijn eigen bedrijf. Dit om te voorkomen dat die uren worden gekort op de WW. Maar gezien het grote aantal ontslagen bij het UWV zelf en het grote aantal aanvragen voor een WW-uitkering hebben ze daar geen tijd voor. Nu moet ik dus zorgen dat het op een andere wijze wordt vastgelegd. Ik zou het ontzettend waarderen als iemand die hier meer van afweet even met mij mee wilt lezen. Ik heb geen idee of ik nu het juiste in de brief heb staan...

Alvast ontzettend bedankt!

Groet,
Lancelittle


[Woonplaats, datum]

Betreft: doorgeven gewerkte uren eigen onderneming


Geachte heer/mevrouw,

Per 1 februari 2012 eindigt mijn dienstbetrekking (0,8 fte) bij [naam van mijn nog even huidige werkgever...] op grond van bedrijfseconomische gronden. Ik heb hiervoor een WW-uitkering aangevraagd. Op 5 januari ontving ik een brief van het UWV met de mededeling dat mijn aanvraag voor een WW-uitkering i.v.m. het sterk gestegen aantal aanvragen, niet telefonisch met mij zal worden besproken. Dit zorgt ervoor dat ik nu via deze brief een aantal zaken wil vastleggen.

Ik heb op [datum] 2011 mijn eigen bedrijf, [naam bedrijf], opgericht. Hiervoor werk ik gemiddeld 10 uur in de week. Mij is geadviseerd dit direct op schrift te laten stellen bij het begin van het contact met het UWV. Op deze wijze kan er geen verwarring ontstaan over het aantal uren dat ik reeds voor mijn ontslag bij [huidige werkgever] in mijn eigen onderneming stak. Uiteraard blijf ik naast deze 10 uur voor 0.8 fte beschikbaar op de arbeidsmarkt en ga ik actief op zoek naar een vast dienstverband.

Ik hoop u zo voldoende op de hoogte te hebben gesteld. Graag ontvang ik een ontvangstbevestiging van deze brief én een confirmatie van deze afspraak. U kunt ten alle tijden contact met mij opnemen indien u nog vragen of informatie nodig hebt.

Met vriendelijke groet,


[naam + bedrijfsgegevens]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uren voor eigen website? OrangeDevDesign Administratie 11 18 oktober 2010 14:32
Inkomstenbelasting Urencriterium: belastinginspecteur staat meetellen uren voor de start niet toe snaber Belasting 2 23 februari 2010 17:03
Schatting aantal uren voor deze opdracht? Janna Omgaan met opdrachtgevers 0 19 februari 2009 22:49
Uren in vrijgestelde dagen van de baas meetellen voor urencriterium? Verwijderd account Belasting 2 11 januari 2009 17:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon