Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Freelancen iets voor mij?

Mededelingen

Freelancen iets voor mij? Je denkt erover te gaan freelancen, misschien eerst parttime, maar twijfelt nog. Ervaren freelancers geven raad.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 april 2012, 10:27
Dee85 Dee85 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 1
Smile ZZP-er in de gehandicaptenzorg: een optie voor mij?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en zal mezelf kort voorstellen.
Mijn naam is Denise, 26 jaar en moeder van 2 dochters. Ik werk 16 uur in de gehandicaptenzorg als begeleider niv. 4. Dat betekent dat ik vooral 1 op 1 werk, zorgplannen opstel, contacten onderhoud met het netwerk van de cliënt. Kortom: leuk en veelzijdig werk waar ik nog iedere dag bij leer. Ik doe dit werk nu 2,5 jaar. Daarvoor was ik begeleider niv. 3 bij een andere locatie van dezelfde stichting. Daar heb ik 3 jaar gewerkt.
Ik ben verder in het bezit van een HBO SPH diploma; BHV certificaat en BIG registratie voor de gehandicaptenzorg (uitzetten en toedienen van medicatie in hoofdlijnen).

Alleen: ik zou graag als zzp'er gaan werken in diezelfde gehandicaptenzorg. Ik zou graag ambulante begeleiding doen bij mensen thuis in de regio Den Haag. Mensen in de doelgroep waar ik mee bekend ben; met een lichte tot matige verstandelijke beperking, evt. in combinatie met psychiatrische problematiek (doe daar nu wel wat ervaring mee op, maar moet nog veel leren daarin). Voor mij zou het prima zijn als ik zo'n 16 tot 20 uur per week werk.

Redenen om als zzp' er te gaan werken: in de amper 6 jaar dat ik voor een organisatie werk, heb ik al 2 reorganisaties meegemaakt en de daarbij behorende ellende van collega's die ontslagen worden en steeds vernieuwende visies en richtlijnen. Wat mij het meest zorgen baart is dat er over twee jaar weer een reorganisatie komt en en mijn vrijheid in het zelfstandig werken steeds meer inkrimpt (het draaien van slaapdiensten maakt het dat ik straks bijna geen tijd meer heb om mijn werkzaamheden adequaat uit te voeren). Juist de vrijheid en zelfstandigheid trok mij zo aan in deze functie.

Nu zijn mijn vragen:
- zijn dit legitieme redenen om het werken in loondienst de rug toe te keren? Of bevind ik me op de 1 of andere manier in een utopie en ben je als zzp'er in de zorg ook aan veel regels gebonden?
- is er uberhaupt veel vraag naar ambulante begeleiders aan huis die helpen ondersteunen met ADL, sociaal-emotionele ondersteuning, structureren van een dag, etc.?
- is het een belemmering dat ik nog geen bulk aan ervaring heb? Ik ben jong en gemotiveerd, heb veel affiniteit met de doelgroep en heb in 2 jaar tijd ontzettend veel geleerd juist door het zelfstandig werken. Ik ben van nature niet iemand die zomaar ergens impulsief induikt. Ik zou wel voorbereid te werk gaan en in principe heb ik geen haast om mijn baan te verlaten zolang het nog leerzaam, leuk en zelfstandig is zonder al teveel bemoeienis van de overkoepelende organisatie.

Ik hoop dat ik zo een duidelijk beeld heb geschetst van mijn situatie en dat mijn vragen helder zijn. Ik weet dat vraag naar een heel specifiek vakgebied, maar baadt het niet dan schaadt het niet. In ieder geval bedankt voor het lezen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ambulante begeleiding, gehandicaptenzorg, startersvragen, zzp

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VAR aanvragen of in loondienst blijven? Maria72 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 8 september 2010 22:45
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 11:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon