Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 februari 2008, 19:43
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Reacties via website verbeteren

Ik merk dat ik zeer weinig reacties krijg via mijn website. Dit terwijl werk vinden in het dagelijkse leven mij wel goed afgaat.

Als ik direct werk zoek en mensen zien mijn website, dan krijg ik wel reacties.

Het zou prettig zijn als mensen die als bezoeker langs komen wat vaker een reactie achterlieten.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2008, 10:52
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Ik kwam net toevallig op je site via een ander topic hier.

Site ziet er degelijk uit, maar ikzelf haakte af omdat ik 2x moest klikken om de portfolio te zien en ook bij de portfolio zelf sprong de vonk niet over.

Daarnaast: hoeveel tijd wil je steken in het opzetten van een soort / klein reactiesysteem als
A) Mensen daar normaliter geen gebruik van maken behalve bij een soort FAQ systeem
B) Mensen al binnen 2 seconden van je site weg zijn?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 februari 2008, 20:11
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Je kunt je portfolio beter beperken tot enkele goede (maar wel uitgevoerde/gerealiseerde, dus als dat er twee zijn, twee laten zien) voorbeeldprojecten. Nu tref ik er vier foto's aan van bloemen, waarbij mij niet duidelijk is wat ze er doen. De eerste indruk is echter dat je acht projecten hebt gedaan.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 maart 2008, 22:12
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Dank jullie voor de feedback.

@Ramon: Goed punt was me zelf niet opgevallen.
@Erix: Goed punt. Normaliter is dit ook zo. Was even wat anders.. Heb de scheiding duidelijker gemaakt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 maart 2008, 15:46
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Het schermbeeld spreekt mij aan, ik houd wel van dat blog-uiterlijk.

Ik vind de bovenbalk en zijbalk bij bepaalde menu's verwarrend. De ene keer accorderen ze, de andere keer geven ze heel verschillende informatie. Raak ik de weg bij kwijt. Ik heb her en der rondgeklikt en krijg geen hoogte van welke dienst(en) jij nou precies aanbiedt. Ik zie ontwerp, ik zie een vacaturebank... Wat kan deze website voor mij doen? Weet ik niet, het duizelt mij.

Je welkom-tekst is in zijn geheel nogal vaag. Het is me niet duidelijk wat je nou precies wilt overbrengen, het blijft niet hangen. Ook technisch rammelt de tekst. De eerste zin loopt niet goed. Problemen waar behoefte aan is? En deze 'kennis' is vrouwelijk, dus je moet niet het, maar 'haar ten dienste stellen van'.. etc.

Verder (laat je niet ontmoedigen, 't is een goede site, ik klaag alleen over wat ik niet zo goed vind en dat zijn maar kleine dingetjes ;-) verder word ik nogal wee van uitdrukkingen als "U bent van harte uitgenodigd om rond te kijken op de website." Ik wil helemaal niet rondkijken, ik wil in minder dan twee seconden zien of jij de oplossing voor mijn probleem hebt, anders ben ik weer weg. Zonder reactie; waarom zou ik?

Dit is een serieuze vraag: waarom zou ik? En hier kom jij in actie. Als jij graag een reactie van je bezoekers wilt, doe jij dan eerst een aanbod. Bied je bezoekers een cadeautje dat ze graag willen hebben: een gratis (deel-)oplossing voor hun probleem. Zorg dat dat aanbod vanaf elke pagina zichtbaar is en je bezoekers zullen een stuk sneller over de brug komen met een reactie en/of een mail-adres.
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 maart 2008, 11:41
els brouwer's schermafbeelding
els brouwer els brouwer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Berichten: 42
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Ik sluit me helemaal bij Petra aan. Vraag bezoekers bijvoorbeeld of ze zich willen abonneren op een gratis nieuwsbrief. Of bied gratis artikelen aan over relevante onderwerpen.

groet, Els Brouwer

http://www.oogvoortaal.nl
Oog voor taal helpt zakelijke dienstverleners bij het schrijven van wervende teksten voor internet zodat ze meer klanten kunnen krijgen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 maart 2008, 11:56
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Uiteraard allereerst hartelijk dank voor de feedback.

Humm ik heb een vermoeden dat het in een andere hoek zit.

Namelijk: Toen ik wel reacties op de website kreeg was deze vrij artistiek en tweetalig.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Wanneer je naar een gallerie gaat, wil je schilderijen/beelden/ kunst zien.

Terwijl ik me voor een tekst-schrijver of coach juist een andere insteek kan voorstellen.

Bijvoorbeeld wat maakt de website van een hotel succesvol? De omgeving, kamers en sfeer spreken aan bij de bezoeker.

Betreft teksten: Kan wel kloppen, ik ben Engelstalig opgevoed, en laat mijn teksten meestal door prof's nakijken. Maar dan moet ik er niet zelf in gaan sleutelen zonder dat hun ernaar kijken . Ik richt me op de inhoudelijke kant. (posten schrijven in het Nederlands vind ik ook zweten.)

Dus ik ga me de komende tijd wat meer op het artistieke aspect richten. Waarbij het met laadtijden van artistieke sites zeer lastig blijft.

Los daarvan: Is het inderdaad een tijd verdeling (zoals Ramon zegt). Hoeveel tijd spendeer ik aan de online marketing van mijn website. en hoe zet je je website in. Als ik merk dat ik in het dagelijkse leven succesvoller ben met opdrachten binnenhalen, hoeveel tijd moet ik hier dan aan spenderen.

De komende tijd denk ik dat ik de site verder artistiek ga ontwikkelen (daar heb ik wel wat leuke ideetjes voor) en verder concentreren op de acquisitie daarbuiten. Zolang ik er maar van geniet.

Netwerken vs. curriculum vitae via e-mail sturen, lijkt mij een soortgelijke situatie.

Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 maart 2008, 17:48
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Citaat:
Is het inderdaad een tijd verdeling (zoals Ramon zegt).
Een correctie, ik zeg niet dat je iets met tijdverdeling moet doen, maar ik gaf aan dat het useless is om te pushen op reacties als bezoekers binnen een paar seconden al je site hebben verlaten.

Dat staat ook in kleine relatie met de fysieke laadtijd, je kunt images preloaden of thumbnails pakken die je on the fly gaat laden om maar iets te noemen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 maart 2008, 18:22
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Daarnaast: hoeveel tijd wil je steken in het opzetten van een soort / klein reactiesysteem als
A) Mensen daar normaliter geen gebruik van maken behalve bij een soort FAQ systeem
Ik doelde op dit. Als je wil, wil ik de post wel even voor je aanpassen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Dat staat ook in kleine relatie met de fysieke laadtijd, je kunt images preloaden of thumbnails pakken die je on the fly gaat laden om maar iets te noemen.
Veel van mij offline ontwerpen lopen op tot 300/600mb of meer (en dat is prima voor die media). Met de huidige internet snelheid is dat nog niet echt haalbaar. De methoden die je noemt zijn inderdaad voorbeelden van manieren dat je zoiets op kunt lossen. Het is inherent aan webdesign. Alhoewel het gelukkig al een stuk beter is met laadtijden. Hetgeen je ook terug ziet in de grafische layouts van websites. Het blijft, voor mij, de grenzen opzoeken van hoeveel ontwerp kan ik er in stoppen terwijl een website snel laadt. Maar goed dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 maart 2008, 00:09
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Nou, ik zou graag eerst even een andere vraag willen stellen :

Heb je enig idee van de bezoekersaantallen van je site ??
Als er niemand komt, heb je ook geen respons.

En dan is het te vergelijken met het laten drukken van flyers, deze in de gang neerleggen en op een kruk, achter de deur blijven wachten tot mensen de flyer komen ophalen.... Dit gaat ook niet gebeuren !!

Dus : Strooi met je URL-adres.
Schrijf in fora, in nieuwsgroepen, onderteken alle berichten en e-mails met je URL, gebruik het in ("ouderwetse") advertenties. Schrijf je in allerlei wannabee Gouden Gidsen in, zolang ze allemaal gratis zijn....
Daarnaast proberen mensen terug te lokken.... nieuwsberichten, een eigen forum, een mailinglist waarin je alleen samenvattingen opneemt en verwijzingen naar de site, enzenz.

En dan is het natuurlijk ook aardig als je site mooi, interessant en toegankelijk is. (Die van mij is momenteel in een soort remake...)
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
website

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe wordt mijn website gevonden? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 5 2 september 2007 13:13
Nieuwe website voor freelance Personeelsmanagers erix Nieuws - Voor en door freelancers 2 12 juni 2007 13:02
Graag reacties op mijn pitch! Anneke Krakers Marktplaats 16 12 januari 2007 01:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon