Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 26 februari 2010, 15:12
acvginneken's schermafbeelding
acvginneken acvginneken is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2009
Berichten: 94
Standaard Hoe betrouwbaar zijn geldslurpende netwerkorganisaties?!

Naar aanleiding van een antwoord op een andere vraag, ging ik kijken op http://www.jbs.nl
Ik zag daar staan : "De JBS is een actieve, dynamische sociëteit voor en door 'jonge' ondernemers in Limburg." Ik dacht : "klinkt goed".
Maar vervolgens las ik : "Voor de kosten hoeft u het niet te laten! Het lidmaatschap kost u slechts € 150.- ex. btw per jaar." Verderop laten ze weten dat ze blij zijnmet hun sponsering want "dankzij deze sponsoring kunnen wij u het lidmaatschap aanbieden voor slechts €150,00 ex. btw per jaar". SLECHTS ?!?!?!

Ik viel bijna van mijn sokken. Ik ben twee keer starter geweest en ik kan zeggen dat ik dat bedrag echt niet op tafel had kunnen leggen. Als ik verder lees merk ik al snel aan de woordkeuze dat de JBS niet echt rekent op mensen met een frietenkraam of een massagepraktijk aan huis maar mikt op de hogere dienstenssector en dus echt niet "alle jonge ondernemers".

Ik zit me nu af te vragen of hier mensen aangesloten zijn/waren bij netwerkorganisaties die hoge jaarbijdragen vragen/vroegen en wat het uiteindelijk oplevert/opleverde.

Ik heb geen bijbedoeling met deze vraag. Netwerken is een wazige wereld voor mij (zie ook mijn eerdere vraag in dat verband) en ik vraag me af of mijn vooroordeel me parten speelt óf dat ik niet de enige ben die hier moeite heeft.
__________________
MvG, Anja
Vrijlance, creatief tekstbureau
Website | Blog | E-boek Advies
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
bijdrage, kosten, netwerken, organisaties


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kosten zijn niet aftrekbaar. Hoe zit het dan met de BTW? Peterk36 Belasting 4 23 januari 2010 08:34
Inkomstenbelasting Hoe gaat teruggave inkomstenbelasting in zijn werk? Benny van de Werfhorst Belasting 2 20 mei 2009 11:11
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon