Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 maart 2011, 22:29
tmg tmg is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 maart 2011
Berichten: 1
Standaard Urenadministratie t.b.v. belastingdienst

Hallo,

Ik ben een bestand aan het maken voor mijn urenadministratie.
Ik ga het met name bijhouden voor de belastingdienst en het moet dus aan hun eisen voldoen. Op hun website kan ik helaas niet veel info vinden over de eisen.

Nu heb ik op deze site gelezen dat onderstaande kolommen in ieder geval vermeld moeten worden:
datum
uren
omschrijving
soort werk
opdrachtgever

Het spreekt allemaal wel voor zich. Maar... moet ik bij de omschrijving exact invullen wat ik heb gedaan? Ik ben een timmerman. Dat is dus ook wat ik standaard doe. Moet ik dat dan elke keer invullen? Of uitgebreider?
Indien het een kernactiviteit betreft lijkt het me logisch dat ik bij soort werk invoer wat ik gedaan heb (administratie, offerte maken enz) maar moet ik voor mijn kernactiviteit bij de omschrijving heel uitgebreid zijn?

Moet ik bijvoorbeeld ook mijn reistijden vermelden? Of hoeveel tijd ik besteeds aan spullen halen voor mijn klus? Of kan ik dat gewoon invoeren als 8 uur werk zonder verdere uitgebreide omschrijving.

Ik wil aan het eind van het jaar uiteraard geen gedoe met de belastingdienst!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 maart 2011, 23:01
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tmg Bekijk bericht
moet ik bij de omschrijving exact invullen wat ik heb gedaan? Ik ben een timmerman. Dat is dus ook wat ik standaard doe. Moet ik dat dan elke keer invullen? Of uitgebreider?
Ik heb een gedachtenexperiment voor je, dat je vraag misschien beantwoordt

Stel je voor, de belastingdienst moet de administraties van 100 andere timmermannen beoordelen op geloofwaardigheid. Nu weet de inspecteur ook wel dat hij geen verstand heeft van timmerwerk, dus hij huurt jou in als adviseur. En de vraag aan jou is: in hoeverre zijn deze urenadministraties reëel en geloofwaardig?

Wat zou je vinden van de urenadministratie van een concullega waarin bij wijze van spreken elke werkdag staat: "8 uur timmeren"?

Maar als er zou staan:
  • Afbouwen maatwerkkast firma Jansen conform offerte: 6 uur
  • Opmeten en inkopen materiaal beplanking magazijn Pietersen: 4 uur
  • Vervangen plaatwerk nieuwbouwproject kavel 7 IJburg 2: 7 uur
enzovoorts... wat zou je er dan van vinden?

Volgens mij komt het hier gewoon op neer. Is het voldoende specifiek om geloofwaardig te zijn? Kloppen de specifieke details met andere documenten (offertes, facturen)? Is het op deze manier in de branche gebruikelijk?
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VAR-wuo en belastingdienst oordeelt toch loonheffing Marjan Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 25 17 juni 2008 20:48
Belastingdienst jaagt op zelfstandigen Walter Belasting 4 9 november 2007 10:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon