Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2010, 10:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Rabobank trekt stekker uit Bizner

Rabobank trekt de stekker uit Bizner. Als rekeninghouder ontving ik vandaag een e-mail met o.a.:

Citaat:
Op 9 maart 2010 is besloten om Bizner te integreren binnen Rabobank. [...]

Bizner is een initiatief van de Rabobank. Sinds de introductie van Bizner heeft de Rabobank haar positie in de kleinzakelijke markt, met name in de grote steden en onder zzp'ers, via haar eigen kanalen sterk verbeterd. Gaandeweg heeft de Rabobank dan ook vastgesteld dat een aparte internetbank als Bizner niet meer noodzakelijk is. De Rabobank biedt ondernemers - o.a. via rabobank.nl/bedrijven- immers een volledig dienstenpakket. Bovendien is gebleken dat het mede vanuit de zorg voor de klant beter is dat ondernemer en bankadviseur elkaar in de ogen kunnen kijken bij het beoordelen van kredietaanvragen. Daarom heeft Rabobank besloten om Bizner te integreren binnen Rabobank.

Vooruitlopend op de integratie binnen Rabobank zal Bizner geen nieuwe klantrelaties meer aangaan. De dienstverlening aan bestaande klanten wordt voorlopig tot eind 2011 voortgezet.
Als een bank in 2007 een nieuw merk in de markt zet en in 2010 de stekker eruit trekt, dan kunnen we rustig concluderen dat het experiment kennelijk mislukt is.

Ik heb zelf een Bizner-rekening naast een zakelijke ING-rekening. Een reden om destijds Bizner te kiezen was het ouderwetse gedoe van de Rabobank. Bij elk brokje informatie op de website staat (stond?): "Neem contact op om een afspraak te maken voor een adviesgesprek". Bij Bizner kon je alles direct online regelen, zonder 20e-eeuws gedoe met kantoren, formulieren, gesprekken en verkoperige accountmanagers.

Ik ben benieuwd of er nu een Rabobank 2.0 wordt geboden, of dat het aanbod is: terug naar de 20e eeuw.

Voor kleine ondernemers was Bizner aantrekkelijk wegens standaard € 5.000 krediet zonder gezeur en gedoe. De vraag is of Rabobank die dienst overneemt.
__________________
René
  #2  
Oud 12 maart 2010, 11:00
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Rabobank trekt stekker uit Bizner

Joh.
Ik las jouw bericht eerder dan dat ik het vanuit de officiële bron kreeg (dat mailtje kreeg ik ongeveer 3 minuten geleden). Overigens: ik ga wel weer stoppen met Bizner als ik op nul sta: per maand wordt er buiten de rente ook nog eens 30 euro afgeschreven.. vind ik een beetje veel.

Als ik het bericht zo lees wordt die dienst rond het makkelijk krediet aanvragen niet overgenomen door de Rabobank:

Citaat:
Bovendien is gebleken dat het mede vanuit de zorg voor de klant beter is dat ondernemer en bankadviseur elkaar in de ogen kunnen kijken bij het beoordelen van kredietaanvragen.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

  #3  
Oud 12 maart 2010, 11:09
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Rabobank trekt stekker uit Bizner

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
Joh. Ik las jouw bericht eerder dan dat ik het vanuit de officiële bron kreeg
En Lancelots brengt het nieuws eerder dan enig nieuwsmedium Google Nieuws heeft er nog niets over.

Citaat:
per maand wordt er buiten de rente ook nog eens 30 euro afgeschreven.. vind ik een beetje veel.
Nou, inderdaad. Waar zit dat dan in? Volgens mij ben ik maar 7 euro ofzo per maand kwijt.

Citaat:
Als ik het bericht zo lees wordt die dienst rond het makkelijk krediet aanvragen niet overgenomen door de Rabobank:
Ik ben er ook bang voor.
__________________
René
  #4  
Oud 12 maart 2010, 11:12
slvb slvb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Berichten: 3
Standaard Re: Rabobank trekt stekker uit Bizner

Ik hoop dat de Rabobank dan wel de automatische koppeling met Reeleezee behoudt, iets wat ze nu niet ondersteunen. Vanwege overgang naar BV was ik van plan over te stappen naar de ABN-AMRO want Bizner geeft geen bankverklaring voor oprichting BV af. Mocht de Rabobank nu wel een koppeling gaan krijgen met Reeleezee dan zou dat mooi zijn.
  #5  
Oud 13 maart 2010, 14:08
Jakob Buis's schermafbeelding
Jakob Buis Jakob Buis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar Jakob Buis Stuur een bericht via Skype™ naar Jakob Buis
Standaard Re: Rabobank trekt stekker uit Bizner

Tsja, jammer. Ik heb al sinds begin 2009 een Bizner-rekening en had weinig te klagen (9 euro kosten in de maand geloof ik). Ben benieuwd hoe het straks bij de Rabobank gaat..
  #6  
Oud 14 maart 2010, 12:30
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Rabobank trekt stekker uit Bizner

Inderdaad erg jammer, ik was juist zo tevreden over Bizner omdat alles online makkelijk te regelen was. En ik betwijfel of dat bij de Rabobank ook zo zal gebeuren..

Wat doen de andere Bizner-rekeninghouders hier? Overgaan op Rabobank of op jacht naar een andere (betere?) bank?
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
  #7  
Oud 14 maart 2010, 13:14
Jakob Buis's schermafbeelding
Jakob Buis Jakob Buis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar Jakob Buis Stuur een bericht via Skype™ naar Jakob Buis
Standaard Re: Rabobank trekt stekker uit Bizner

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remy Bekijk bericht
Wat doen de andere Bizner-rekeninghouders hier? Overgaan op Rabobank of op jacht naar een andere (betere?) bank?
Wij doen voorlopig niks en wachten rustig af wat er precies gaat veranderen; daarna beslissen we wel wat we gaan doen. Bizner was onze eerste en enige zakelijke bank, dus dat zal wel weer een fijne zoektocht worden...
  #8  
Oud 30 maart 2010, 11:16
superharry superharry is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 maart 2010
Berichten: 1
Thumbs down Re: Rabobank trekt stekker uit Bizner

Net de integratie e-mail (d.d 30-3) ontvangen over de nieuwe producten. ALLE integratie elementen tussen reeleezee en Rabobank komen te vervallen.

Dat betekent overstappen naar ABN AMRO, zij zijn straks nog de enige partij die een automatische integratie met reeleezee hebben (2.0) ipv dat oude inladen van bestanden.

Caio
Bob

Rabobank
  #9  
Oud 30 maart 2010, 12:35
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Rabobank trekt stekker uit Bizner

Ik heb de mail ook ontvangen, met handige vergelijkingstabel tussen Bizner en Rabobank.

Op het eerste gezicht geen schokkende veranderingen; inderdaad het Reeleezee verhaal (maar dat pakket vond ik toch al te duur), en het eenvoudig aanvragen van een krediet zonder ondernemingsplan komen te vervallen. Maar gezien de crisis was dat eigenlijk wel te verwachten.
Verder lijken de kosten over het algemeen iets hoger bij Rabobank.

Of ziet iemand nog addertjes onder het gras?
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
  #10  
Oud 30 maart 2010, 13:22
Jakob Buis's schermafbeelding
Jakob Buis Jakob Buis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar Jakob Buis Stuur een bericht via Skype™ naar Jakob Buis
Standaard Re: Rabobank trekt stekker uit Bizner

Hmm..ik heb nog geen mail gezien. Misschien versturen ze in batches?
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Labels
bizner


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon