Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Freelancen iets voor mij?

Mededelingen

Freelancen iets voor mij? Je denkt erover te gaan freelancen, misschien eerst parttime, maar twijfelt nog. Ervaren freelancers geven raad.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 september 2011, 13:45
peterb peterb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 17
Standaard Start eerste halfjaar in een WIA uitkering

Op het moment heb ik in een WIA loonaanvullingsuitkering WGA uitkering en wil voor mijzelf gaan beginnen. Als ik
het goed heb begrepen wordt er na een half jaar gekeken hoe de onderneming draait en daarop mogelijk de uitkering
aangepast. Als de inkomsten onzeker of sterk wisselend zijn wordt als het nodig is de uitkering weer aangepast.

Bij ziekte heb ik recht op mij oude uitkering zolang als ik nog in de WIA zit, het recht op een
arbeidsongeschiktheidsuitkering blijft na de start de onderneming drie jaar bestaan.

Op het moment dat ik weer voor 55% of meer kan werken, dan wordt de WAO uitkering alleen verhoogd als de
oorzaak van je ziekte hetzelfde is als waarmee je destijds een WAO uitkering hebt gekregen.
Voor andere ziektes geldt de wachttijd van 104 weken (2 jaar) voordat de WAO wordt aangepast. Echter geld dit niet voor de WIA.


  • Welk regels gelden er als ik een terugval krijg in dezelfde ziekte als waarmee ik destijds in WIA ben gekomen, op het moment dat ik voor 55% of meer werk?
  • Hoe vaak vind er een evaluatie plaats of de onderneming succesvol is en of hoogte de uitkering nog klopt?
  • Wat moet ik bijhouden voor het UWV? Dit filmpje over het starten vanuit een uitkering geeft nogal verwarring.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
wia

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 08:54
Wat is nou precies een fictief dienstverband? matthijs Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 2 januari 2011 12:57
Facturen laten sturen, ipv zelf sturen Verwijderd account Omgaan met opdrachtgevers 30 16 augustus 2009 11:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon