Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 januari 2008, 13:26
rover87 rover87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Berichten: 4
Standaard Samenwerking

Ten eerst wil ik graag de mensen van lancelots bedanken voor deze informatieve website, jammer genoeg kom ik er niet helemaal uit en daarom hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.

Momenteel volg ik de opleiding Media Design, daarnaast ben ik actief als freelancer en heb ik een vaste opdrachtgever waar ik af en toe voor werk.

Nu ben ik met het plan gekomen een website op te zetten die studenten en bedrijven bij elkaar kan brengen. Op het moment ben ik druk bezig met het plan van aanpak maar ik loop echter op een paar punten vast.

Ik zal het aan de hand van een voorbeeld uitleggen:

Bedrijf x zoekt een website en logo. Hij neemt contact met mij op via de website. Op de website staan klasgenoten en andere studenten ingeschreven die na selectie de mogelijkheid hebben de website te ontwerpen. Hun maken het ontwerp en ik zorg voor het eindresultaat.

Nu weet ik echter niet of ik een kvk of btw nummer moet aanvragen. Aangezien ik 20 ben en een soort van 'tussenpersoon?' speel.

Het is nog een grof idee en op het moment nog moeilijk te verwoorden. Op de ene manier heb ik een soort 'werknemers' die voor mij werken, maar ze zien zichzelf ook als freelancers denk ik.


Nogmaals bedankt voor deze informatieve website, het heeft mij tot nu toe goed geholpen

Groetjes,

Rogier
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 januari 2008, 14:14
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Samenwerking

Beste Rogier,

Als zij zzp-ers/freelancers zijn, oftewel; eenpitters, zelfstandigen zonder personeel. Ze werken voor zichzelf, maar ben jij een opdrachtgever. Zij kunnen jou dan een factuur sturen en jij kunt rechtstreeks contact hebben met de eindklant.

Je kunt ook een bemiddelingssite beginnen waar jij niet tussen zit, dus zoiets als Freelance.nl. In beide gevallen ben JIJ echter wel duidelijk een zakelijke partij, dus dien je gewoon te zorgen voor een KvK inschrijving en een BTW nummer. Voor de mensen/studenten die jij weer in gaat huren kan dat anders zijn, misschien doen ze eens één klusje erbij en tellen ze dat gewoon op bij hun aangifte inkomstenbelasting.

Groetjes en succes ermee!

Adine
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 januari 2008, 14:26
rover87 rover87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Berichten: 4
Standaard Re: Samenwerking

Bedankt Adine voor je snelle reactie, ik ga snel verder!

Rogier
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afkoopsom bij voortijdige beeindiging samenwerking? Bart Omgaan met opdrachtgevers 2 22 april 2007 20:30
Samenwerking met een recruiter gezocht Maatje Marktplaats 0 29 januari 2007 19:37
Samenwerking en uitbreiding netwerk gezocht! Rosier Marktplaats 4 17 januari 2007 23:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon