Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 augustus 2007, 23:08
Jeetje Jeetje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2007
Berichten: 2
Post Freelancen als 'bijbaantje'

Hi!

Ik heb me net geregistreerd omdat ik een beetje gestoord word. Ik heb absoluut geen verstand van belastingen en alles wat hiermee te maken heeft, dus bear with me, ok?

Een poosje geleden ben ik afgestudeerd en ik ga nu een volgende studie volgen. Daarnaast wil ik graag gaan freelancen.

Nu heb ik allereerst de belastingtelefoon gebeld met de vraag welke stappen ik zou moeten ondernemen. Ik kreeg hierop het antwoord: "Eerst een VAR aanvragen, en dan moet u maar verder zien". Niet erg bevredigend antwoord, maar ik moest het er maar mee doen.

Nu heb ik een VAR gekregen (ingevuld naar aanraden van de belastingtelefoon) : "inkomsten uit loondienst". Nee! Ik ga freelancen! Ik heb nogmaals gebeld en kreeg nu het antwoord. "Ja maar mevrouw, u moet eerst een BTW-nummer hebben, daarna kunt u uw VAR nogmaals aanvragen."

Prima, nu ben ik dus bezig met de aanvraag voor een BTW-nummer.

De vraag is: Heb ik naast dit BTW-nummer de en VAR nog iets 'nodig'? Daar werd met geen woord over gerept, maar je weet het niet. Inschrijven bij de KVK is niet nodig aangezien ik voornamelijk voor één, of soms door hen aangeleverde opdrachtgevers ga werken.

Help?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 augustus 2007, 23:34
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Freelancen als 'bijbaantje'