Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 april 2007, 10:33
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Groot beeldscherm?

Even een rondvraagje: ben van plan een nieuw beeldscherm te kopen, omdat mijn 17 inch niet echt fijn is voor het bewerken van foto's en dergelijke. Heb gewoonweg te weinig ruimte...

Nu vroeg ik me af: hebben jullie goede ervaringen met bepaalde beeldschermen? Waar moet ik op letten? Zijn er ook té grote beeldschermen? Ik zag bijvoorbeeld dat Dell een 30 inch scherm heeft, maar dat lijkt me een beetje overkill

Ik vroeg me ook nog af of het bij een groot beeldscherm mogelijk is om het schermoppervlak in tweeen te delen. Als je twee beeldschermen naast elkaar zet is dat wel mogelijk en dat lijkt me wel praktisch.
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 april 2007, 11:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Groot beeldscherm?

Hoi Niels,

Grappig, ik heb me een tijdje geleden precies hetzelfde afgevraagd. Ik was ook in de verleiding om een 30" te kopen, maar toen ik bij de Office Centre vlak voor zo'n ding stond werd ik bijna duizelig.

Ik ben uitgekomen bij tweemaal 24" (Dell 2407WFP). Ze staan meestal verticaal, dus ik heb tweemaal 1200x1920 ofwel 2400x1920 resolutie (met een verticaal balkje in het midden). Ik moet zeggen dat dit me wel bevalt. Veel groter zou denk ik niet zinvol zijn, omdat je dan nekkramp krijgt en ik met mijn bijziendheid de tekst op de uithoeken van het scherm niet zou kunnen lezen Soms schaal ik een venster naar 1024x768 om te kijken hoe de gemiddelde Nederlander mijn websites ziet en dan zit ik echt te genieten

Die Dell 2407 is prima (d.w.z. de hardware; de klantenservice van Dell zuigt als een orkaan ), maar was nog stevig aan de prijs. Ik zie tegenwoordig steeds vaker aantrekkelijke aanbiedingen voor 21"- en 22"-schermen. Je zou ook aan tweemaal 21" of 22" kunnen denken.

Ja, er is software waarmee je een groot scherm virtueel kunt onderverdelen, zodat bijvoorbeeld de Windows-maximize-functie tot een deel van het scherm maximaliseert. nVidia nView bij mijn grafische kaart (nVidia GeForce 7900 GS; bevalt prima) doet dat, maar ik ben niet helemaal tevreden met die software. In plaats daarvan gebruik ik nu Ultramon, maar dat heeft niet die virtuele onderverdeelfunctie.

Denk ook aan een bijpassende krachtige grafische kaart die geschikt is voor twee monitoren en aan voldoende geheugen in computer en kaart. De standaardmodellen zijn daar soms wat zuinigjes mee (1 GByte, brrrr ).
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 april 2007, 13:36
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Groot beeldscherm?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Hoi Niels,

Grappig, ik heb me een tijdje geleden precies hetzelfde afgevraagd. Ik was ook in de verleiding om een 30" te kopen, maar toen ik bij de Office Centre vlak voor zo'n ding stond werd ik bijna duizelig.

Ik ben uitgekomen bij tweemaal 24" (Dell 2407WFP). Ze staan meestal verticaal, dus ik heb tweemaal 1200x1920 ofwel 2400x1920 resolutie (met een verticaal balkje in het midden). Ik moet zeggen dat dit me wel bevalt. Veel groter zou denk ik niet zinvol zijn, omdat je dan nekkramp krijgt en ik met mijn bijziendheid de tekst op de uithoeken van het scherm niet zou kunnen lezen Soms schaal ik een venster naar 1024x768 om te kijken hoe de gemiddelde Nederlander mijn websites ziet en dan zit ik echt te genieten

Die Dell 2407 is prima (d.w.z. de hardware; de klantenservice van Dell zuigt als een orkaan ), maar was nog stevig aan de prijs. Ik zie tegenwoordig steeds vaker aantrekkelijke aanbiedingen voor 21"- en 22"-schermen. Je zou ook aan tweemaal 21" of 22" kunnen denken.

Ja, er is software waarmee je een groot scherm virtueel kunt onderverdelen, zodat bijvoorbeeld de Windows-maximize-functie tot een deel van het scherm maximaliseert. nVidia nView bij mijn grafische kaart (nVidia GeForce 7900 GS; bevalt prima) doet dat, maar ik ben niet helemaal tevreden met die software. In plaats daarvan gebruik ik nu Ultramon, maar dat heeft niet die virtuele onderverdeelfunctie.

Denk ook aan een bijpassende krachtige grafische kaart die geschikt is voor twee monitoren en aan voldoende geheugen in computer en kaart. De standaardmodellen zijn daar soms wat zuinigjes mee (1 GByte, brrrr ).
Bedankt Rene. Zat zelf al te denken aan een 24 of 27 inch scherm...en als het mogelijk is om het scherm virtueel onder te verdelen zal dat een prima 'schermpje' zijn. Nu nog even kijken naar de verschillende merken...

Ps. de Dell 2407 is inmiddels in prijs verlaagd van € 899,00 naar € 674,25 (Exclusief BTW en transport). Maar ik zat ook al te kijken naar schermen van Acer http://www.obcs.nl/go.php?ref=kieske...R+ET.L810C.002
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 april 2007, 12:39
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Groot beeldscherm?

Ik werk zelf op een Apple 23" LCD scherm, ideaal! Daarnaast heb ik er een apparaatje bij (Huey color oid) waarmee je de kleuren op het scherm "precies" krijgt als op je drukwerk. De prijzen van deze schermen zijn overigens ook weer naar beneden gegaan! Scherm is mooi, helder, scherp en lekker groot. Ik kan er naast elkaar 3 worddocumenten op kwijt. Het is weer niet TE groot!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 april 2007, 19:14
Gertjan Gertjan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 31
Stuur een bericht via Skype™ naar Gertjan
Standaard Re: Groot beeldscherm?

http://tweakers.net/pricewatch/15075...)-prijzen.html
http://tweakers.net/pricewatch/14437...)-prijzen.html

Ik heb zelf de 24'' van dell, maar als ik nu zou moeten kiezen zijn die samsungs erg intressant.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 april 2007, 19:50
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Groot beeldscherm?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
de klantenservice van Dell zuigt als een orkaan ),
Nuja, daar ben ik het helegaar niet mee eens. Ik ben al 7 jaar Delleriaan en natuurlijk zijn er op gezette tijden redenen om de hulplijn te bellen (zoals met mijn nieuwe optipleksje: sinds begin april nog geen week in huis en de videokaart besluit kuren te krijgen) maar 1 dag later kwam de Banctec monteur (jaja, alles kan je outsourcen) een nieuwe plaatsen en vandaag werd er telefonisch gecontroleerd of alles nu naar behoren werkte. Enfin, als er een voorbeeld moet worden gegeven van bad customer service dan is het wel Apple .

Wat waren de klachten en hoe waren de oplossingen, René?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 april 2007, 21:34
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Groot beeldscherm?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Wat waren de klachten en hoe waren de oplossingen, René?
Fout in de facturen. Een detail. Driemaal accountmanager gemaild, geen reactie. Brief naar de financiële administratie, geen reactie. Twee keer op betalingsherinneringen gereageerd via het daarvoor bedoelde websysteem van Dell, geen reactie. Na een strenge schriftelijke betalingsherinnering opnieuw een brief gestuurd, ditmaal per aangetekende post. Een paar weken later ontving ik eindelijk de gecorrigeerde facturen, zonder excuus of toelichting. Kortom, 7 keer moeten communiceren om 1 keer reactie te krijgen
__________________
René
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 april 2007, 13:04
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Groot beeldscherm?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Nuja, daar ben ik het helegaar niet mee eens. Ik ben al 7 jaar Delleriaan en natuurlijk zijn er op gezette tijden redenen om de hulplijn te bellen (zoals met mijn nieuwe optipleksje: sinds begin april nog geen week in huis en de videokaart besluit kuren te krijgen) maar 1 dag later kwam de Banctec monteur (jaja, alles kan je outsourcen) een nieuwe plaatsen en vandaag werd er telefonisch gecontroleerd of alles nu naar behoren werkte. Enfin, als er een voorbeeld moet worden gegeven van bad customer service dan is het wel Apple .

Wat waren de klachten en hoe waren de oplossingen, René?
Over de klantenservice van Apple kan ik niets zeggen, na 12 jaar gebruik heb ik er nog nooit mee te maken gehad. Voor zover ik wel eens op internet lees, doen ze over het algemeen niet moeilijk, maar als je er slechte ervaringen mee hebt, dan kan ik me voorstellen dat je er niet op zit te wachten Bij Apple ga ik er zelf altijd vanuit dat ik de klantenservice niet nodig heb.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
lezen van beeldscherm scribent Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 10 28 december 2006 23:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon