Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 maart 2012, 15:09
Free.lancer.to.be Free.lancer.to.be is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 1
Standaard Tips m.b.t. naam/vindbaarheid

Geachte Forummers,

Ik ben nieuw op het forum en hoop dat jullie mij tips kunnen geven. Ik zal het verhaal kort proberen te houden.

Ik ben drie maanden geleden afgestudeerd en heb inmiddels een baan gevonden. Mijn "grote droom" is om na een aantal jaren werkervaring opgedaan te hebben een eigen zaak te beginnen.

Tijdens mijn studie (Marketing & Management) heb ik naast mijn bijbaan in de horeca voor een aantal bedrijven en particulieren werkzaamheden verricht, ondernemingsplannen en marketingplannen.

Tevens woon ik in een grensgebied met Duitsland en ik heb het afgelopen jaar al een aantal keren (kleine) opdrachten gedaan voor bedrijven eén particulieren. Hierbij moet men denken aan het vertalen van Duitse websites naar het Nederlands, maar ook Duitse particulieren die in NL werken, geholpen met het vertalen van documenten, helpen met de belasting etc.

Maar dit waren kleine, korte opdrachten die ik via-via gekregen heb. Nu zou ik dit concreter willen maken en dus starten als Freelancer naast mijn baan, om dit in de toekomst verder uit te breiden. Ik wil beginnen met het aanbieden van diensten die ik al gedaan heb, in grote lijnen is dit:

1. Het schrijven van marketingplannen voor NL en D bedrijven
2. Het vertalen van bedrijfsteksten (productbeschrijvingen maar ook bijvoorbeeld complete websites of reclameuitingen van het Duits naar NL voor Duitse bedrijven
3. Het wegwijs maken van Duitsers op de NL arbeidsmarkt (en dan vooral de Duitse freelancers omdat dit moeilijke regels zijn én omdat veel documenten niet in het Duits beschikbaar zijn). In principe omvat dit ook vertalen maar dan op een andere manier.

Nu komt mijn vraag:
Hoe vermeld ik deze activiteiten zodat ik vindbaar ben en dat het duidelijk is wat ik doe? "Huppelepup" marketing, vertaal en arbeidsadviesbureau is te veel. Maar als ik het gewoon "huppelepup" adviesbureau noem dan is niet meteen duidelijk wat voor diensten ik aan bied.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 maart 2012, 13:32
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Het feit dat je in het verleden bepaalde dingen hebt gedaan, betekent niet dat het handig is om die met een grote veegbeweging in een onduidelijk gepositioneerde onderneming te gieten. Dan heb je o.a. het probleem dat je schetst. Leestip: Positioneren: ontdek je plek.

Citaat:
dat het duidelijk is wat ik doe?
Precies, je moet duidelijk maken wat je doet
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon