Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 maart 2012, 18:19
Paula001 Paula001 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 3
Question Huis huren: Jaaropgaaf + 3 laatste loonstroken

Lieve lancelots!
Ik ben niet te bekend met het Nederlandse huur-systeem (tot nu toe op studentenkamers gewoond via via) maar heb nu een afspraak voor een eigen appartement.
De makelaar schreef dat ik dan onder andere een jaaropgaaf en drie laatste loonstroken mee moet nemen. Ik heb dus wel naast mijn eigen bedrijf een 1-dag-per-week baantje waar het maandelijkse inkomen precies de huurbedrag dekt. Maar hoe geef ik mij heel onregelmatig inkomen (facturen vd laatste 3 maanden) in dat geval aan?
Zou mij iemand kunnen verraden hoe je dat het meest professioneel kan doen?
Ik werk pas sinds herfst "fulltime" weer voor mezelf en heb dat baantje ook pas sinds November. Inkomen dus eigenlijk pas weer nadat ik klaar ben met mijn Masters, dus mijn jaaropgaaf ziet er niet zo mooi uit.
Kan mij iemand uitleggen hoe je dat als zelfstandige die net weer begon met geld verdienen regelt?
Dank jullie wel!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 maart 2012, 18:23
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

De makelaar is er vanuit gegaan dat jij werknemer bent. Tevens is zowel een jaaropgaaf als de laatste 3 loonstroken een beetje dubbelop. maar dat is voor jou niet relevant.

De loonstroken en/of jaaropgaaf zijn bedoeld om vast te kunnen stellen dat je voldoende verdient om de huur te kunnen betalen.
Het heeft dus weinig nut om alleen de loonstroken van een baan voor 1 dag in de week te verstrekken, daar kun je op zeker de huur niet van betalen.

Ik denk dat je de makelaar even moet bellen dat je ondernemer bent en hoe je dan kunt aantonen dat je voldoende verdiend om de huur te betalen. En niet te hard roepen dat je inkomsten sterk wisselen, daar worden ze nerveus van ;D
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 maart 2012, 19:57
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paula001 Bekijk bericht
Zou mij iemand kunnen verraden hoe je dat het meest professioneel kan doen?
Ik denk met aanslagen inkomstenbelasting, of accountantsverklaringen. Maar ja, die heb je in jouw situatie niet, of die geven geen goed beeld. Als de verhuurder strenge inkomenseisen stelt, dan kan het lastig worden
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon