Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 april 2012, 21:16
doriench doriench is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 15
Standaard Goedkope bedrijfsaansprakijkelijksheidsverzekering voor geven kinderdansles op scholen

Heeft iemand tips over een zo goekoop mogelijke bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering? Ik moet deze van 1 van mijn opdrachtgevers afsluiten. Ik geef kinderdanslessen op scholen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 april 2012, 22:11
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

En tegen welke risico's wil de opdrachtgever dat je je verzerkerd?

Een algemene bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, vaak afgekort tot BAV die is vergelijkbaar met de particuliere WA verzekering kost tussen 100-130 euro per jaar, voor dit soort bedragen zou ik niet naar de prijs kijken maar naar de dekkingsvoorwaarden.

Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering kost meestal duizenden euro's per jaar. en daar zo ik nooit voor de goedkoopste gaan.. Daar is de juiste verzekering met de dekking voor de risico's

Als je het verschil wilt weten kijk dan eens op deze lancelots pagina over Aansprakelijkheidsverzekeringen

In het algemeen vind ik kiezen van een verzekering op prijs een hele slechte keus (dat is geen kritiek op jou persoonlijk maar in het algemeen bedoeld)
Iedereen kent het verhaal van de kleine lettertjes waardoor de verzekering niet hoeft uit te keren. Niet zelden kan dit voorkomen worden door de juiste verzekering te kiezen die bij de branche van de ondernemer past.

maar goed eerst maar eens boven tafel krijgen welk type verzekering de opdrachtgever eist..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 april 2012, 22:50
doriench doriench is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 15
Standaard

Dankjewel voor je reactie roel! Mijn opdrachtgever wil een minimale dekking van 1.000.000 per aanspraak. Ik werk maar heel af en toe voor deze opdrachtgever. Ik verdien t minimum inkomen, dus vandaar dat de prijs wel belangrijk is voor mij. Ook omdat de kans dat er iets gebeurt nihil is.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 april 2012, 22:24
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doriench Bekijk bericht
Mijn opdrachtgever wil een minimale dekking van 1.000.000 per aanspraak.
Maar aanspraak op wat? Alleen op ongelukken (je struikelt en er gaat iets kapot)? Of ook op beroepsfouten van jou (ik verzin maar even wat: je laat een kind met bewegingsbeperkingen een voor hem/haar ongezonde dansbeweging doen)?
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 april 2012, 00:26
doriench doriench is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 15
Standaard

ik denk allebei..maakt dat dan nog wat uit?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 april 2012, 01:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ja, dan heb je beide soorten verzekering nodig: een bedrijfaansprakelijkheidsverzekering én een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. De eerste is relatief goedkoop en eenvoudig af te sluiten, de tweede is duur en soms lastig af te sluiten.

De beroepsaansprakelijkheidsverzekering is namelijk afhankelijk van hoe de verzekeraar de inhoudelijke risico's van jouw branche inschat. Verzekeraars kennen vermoedelijk geen branche 'kinderdansleraren' en de vraag is dan hoe ze je inschalen. Dat kan het nodige gedoe opleveren voor je überhaupt offertes hebt liggen.

Vervolgens zul je die offertes misschien veel te duur vinden. Verzekeraars vertalen onzekerheid namelijk in een hoge premie, en jij zegt dat je slechts een minimuminkomen verdient.

Ik zou in jouw situatie om te beginnen een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten en hopen dat je opdrachtgever het verschil niet kent. En dan een beetje voorzichtig en zorgzaam met de kinderen omgaan

Overigens, is je opdrachtgever een basisschool? Ik zou namelijk denken dat die zelf al een aansprakelijkheidsverzekering heeft voor rampspoed die de leerlingen zou kunnen overkomen, ongeacht hoe dat gebeurt en aan wie dat te wijten is. Het lijkt me raar dat een basisschool afhankelijk is van de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van ingehuurde zelfstandigen om risico's in het onderwijs af te dekken.
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 april 2012, 10:37
doriench doriench is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 15
Standaard

Dankjewel Rene
Mijn opdrachtgever is een bemiddelingsburo en t zijn de scholen die steeds vaker eisen dat wij als naschoolse activiteiten docenten een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hebben.Vandaar dat dit nu moet. De scholen hebben voor de kinderen zelf een WA verzekering. Beroepsaansprakelijksheids vragen ze gelukkig niet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon