Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 9 mei 2012, 20:43
Richard Smit Richard Smit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 3
Standaard

Per 1-7-2010 is gedragscode geinformeerd verlengen van toepassing op AOV
Voor lopende overeenkomsten treed dit in werking per 1-10-2010. Zie gedragcode Verbond van Verzekeraars: http://www.verzekeraars.nl/UserFiles...rt%202010).pdf
Zodra de AOV is verlengd (maart 2011),heeft verzekeringnemer het recht de overeenkomst op elk gewenst moment op te zeggen, rekeninghoudend met een opzegtermijn van een maand.
Zoals ik het beoordeel op de informatie die je geeft, kun je er gewoon vanaf met een opzegtermijn van een maand.







Met citaat reageren
  #12  
Oud 9 mei 2012, 21:01
DennisWillemse's schermafbeelding
DennisWillemse DennisWillemse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 117
Stuur een bericht via MSN naar DennisWillemse
Standaard

Beste Richard,

dank je voor je link. Echter staat de AOV op naam van mijn bedrijf. Volgens Unive betaald de verzekering uit aan mijn bedrijf en niet aan mij als persoon. Terwijl ik wel de premie persoonlijk betaal en niet vanuit mijn bedrijf.

Ik ga dus even kijken of er ook een:Gedragscode geïnformeerde verlenging en contractstermijnen ZAKELIJKE schade- en inkomensverzekeringen.

Unive heeft trouwens de verzekering afgesloten bij De Amersfoortse, die trouwens aangeeft dat een 3 jarige verzekering met 1 jaar wordt verlengd. Vragen daarover worden niet beantwoord door hen.
Volgende week nog maar eens contact met ze opnemen.

Dennis
__________________
====================
www.civitec.nl
Adviseur binnen de Buitenruimte
====================
Met citaat reageren
  #13  
Oud 9 mei 2012, 21:14
Richard Smit Richard Smit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 3
Standaard

Hoi Dennis,

Er is maar 1 gedragscode voor inkomensverzekeringen, dus je hoeft niet op zoek naar een zakelijke variant. Na de contractsduur wordt bij veel verzekeraars het contract opgezet in een jaarcontract. Bij langere contracte is een dubbel handtekening nodig. Neemt niet weg dat je na de contractstermijn dagelijks mag opzeggen, rekeninghoudend met een opzegtermijn van een maand. Werkt de verzekeraar hier niet aan mee, dan is dit in strijd met de gedragscode geinformeerd verlengen. Ik zou het nog 1x proberen. Komt je er met de medewerker niet uit, dan kun je een klacht sturen aan de directie van de verzekeraar. Heeft dit ook niet het gewenste resultaat, dan kun je ook nog terecht bij het Kifid (www.kifid.nl)

Alternatief kan zijn om ook nog even te bellen met het Verbond van Verzekeraars 070 - 333 85 00.

In ieder geval veel succes

Gr. Richard
Met citaat reageren
  #14  
Oud 9 mei 2012, 21:17
DennisWillemse's schermafbeelding
DennisWillemse DennisWillemse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 117
Stuur een bericht via MSN naar DennisWillemse
Standaard

Beste Richard,

Dank je wel voor je bericht.
Ik heb wel een Gedragscode geïnformeerde verlenging en contractstermijnen
ZAKELIJK schade- en inkomensverzekeringen gevonden en daarin staat een datum van 1 juni 2011. Hierdoor val ik net buiten de boot.
Ik ga daar dus van de week even verder achteraan. Heb nu vakantie en niet alles bij de hand.

Dennis
__________________
====================
www.civitec.nl
Adviseur binnen de Buitenruimte
====================
Met citaat reageren
  #15  
Oud 9 mei 2012, 21:26
Richard Smit Richard Smit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 3
Standaard

Hoi Dennis,

Wat ik geschreven had ging over particuliere arbeidsongeschiktheidsverzekerkingen. Woonlasten AOV producten. Voor een zakelijk AOV gelden andere spelregels. Hierbij de publicatie van het verbond. Sorry voor de verwarring.

Nieuwe regels voor contractstermijnen zakelijke verzekeringen


De Gedragscode geïnformeerde verlenging en contractstermijnen voor zakelijke verzekeringen is op 1 juli in werking getreden. Kort gezegd betekent dit dat de maximale contractstermijn voor nieuwe zakelijke schade- en inkomensverzekeringen drie jaar is.

Zakelijke schade- en inkomensverzekeringen die sinds 1 juli 2011 zijn afgesloten, vallen automatisch onder de regels uit de nieuwe gedragscode. Voor verzekeringen die al vóór 1 juli 2011 zijn afgesloten, geldt dat de gedragscode van toepassing wordt per eerstkomende verlenging na 1 juli 2011.
De gedragscode houdt kort gezegd in dat voor nieuwe verzekeringen de maximale contractstermijn drie jaar is. Als de einddatum van de verzekering in zicht komt, krijgt de klant de keuze of zijn verzekering automatisch wordt voorgezet als een direct opzegbaar jaarcontract of dat hij een nieuwe verzekering afsluit met zijn verzekeraar voor een bepaalde periode. Het Verbond vindt het hanteren van kortere contractstermijnen relevant voor zowel de particuliere als de zakelijke klant.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 15 mei 2012, 18:26
DennisWillemse's schermafbeelding
DennisWillemse DennisWillemse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 117
Stuur een bericht via MSN naar DennisWillemse
Standaard

Ik heb vandaag de formulieren ontvangen van Unive waar nergens staat dat de verzekering met 3 jaar stilzwijgend wordt verlengd. Alleen staat er vermeldt dat de offerte betrekking heeft op een contracttermijn van 3 jaar en staat er vermeldt dat ik als startende ondernemer recht heb op een korting van ...% in jaar 1, 2 en 3. Niets over stilzwijgend verlengen.
Tevens heb ik alleen de aanvraag getekend, zowel als verzekeringsnemer als verzekerde en de gezondheidsverklaring. Verder niets..... Nergens staat iets vermeld over stilzwijgende verlenging.

Dus zojuist op basis van onvoldoende voorlichting de verzekering opgezegd. Kijken wat hun reactie is.

Dennis
__________________
====================
www.civitec.nl
Adviseur binnen de Buitenruimte
====================
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
aov, opzegging, overstappen, stilzwijgend verlengen


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AOV verzekering IT adviseur t_captain Al die andere praktische dingen 0 28 april 2010 10:24
AOV mogelijkheden Aspon Al die andere praktische dingen 8 3 september 2008 10:27
Zelfstandigenplan alternatief voor AOV? Irene Al die andere praktische dingen 8 13 mei 2008 22:34
Het Verzekeringsblad: AOV te duur Marloes Nieuws - Voor en door freelancers 8 21 november 2007 08:59
Alternatief voor AOV? Henk Al die andere praktische dingen 6 11 december 2006 18:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon