Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 juni 2012, 15:49
ErikN ErikN is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 21
Standaard Clausule uit inkoopovereenkomst

Hallo,
ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende. Ik ga een opdracht uitvoeren bij een van mijn klanten, die mij hun leveringsvoorwaarden hebben toegestuurd. Nu staat er in deze voorwaarden het volgende punt:

Indien binnen twee jaar na het einde van de overeenkomst (ongeacht de wijze waarop de overeenkomst is beëindigd) klanten of relaties, welke op het tijdstip van de beëindiging van de overeenkomst deel uitmaken van het klanten/relatiebestand van << Opdrachtgever >>, door de opdrachtuitvoerder direct of indirect worden benaderd en/of waarvoor direct of indirect (betaald of onbetaald) door de opdrachtuitvoerder werk wordt verricht, is de Leverancier en Opdrachtgever afzonderlijk een bedrag verschuldigd van EUR 50.000,00 per klant / relatie waarvoor dit geldt, ongeacht het recht van << Opdrachtgever >> om de werkelijke schade te verhalen. Onder klanten en relaties wordt verstaan alle rechts- en natuurlijke personen (vennootschappen, verenigingen, stichtingen, instellingen en samenwerkingsverbanden) waar door << Opdrachtgever >> in de twee jaar voorafgaande aan de start van de overeenkomst werkzaamheden zijn verricht (van welke aard dan ook) of waaraan in de twee jaar voorafgaande aan de start van de overeenkomst een offerte/prijsopgave (concept of definitief) is verstuurd.

Als ik dit goed begrijp, ben ik dus na het einde van deze opdracht niet bevoegd om relaties te benaderen die bij hen in het relatiebestand staan. Maar goed, hoe weet ik nu wie er bij hen in het relatiebestand staan? En die zin met dat bedrag er in, waartoe zouden zij bevoegd zijn als ik wél ergens een opdracht uitvoer dat toevallig ook een relatie van hen is ook al zijn het compleet andere werkzaamheden?

Of wellicht begrijp ik de strekking van deze passage niet helemaal maar daarvoor vraag ik graag om jullie input

Bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Berekening belastbare winst uit onderneming MAEP Belasting 2 1 maart 2010 11:07
Uitgeverijen besteden veel werk uit aan freelancers Niels Arts Nieuws - Voor en door freelancers 16 18 februari 2009 08:06
Resultaat uit overige werkzaamheden of winst uit onderneming? Denise Belasting 7 28 november 2007 11:21
Winst uit onderneming pim Al die andere praktische dingen 6 7 december 2006 22:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon