Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 maart 2010, 09:39
hanslb hanslb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2010
Berichten: 3
Standaard Opstarten "Get clients now"-groep in Amersfoort

Het krijgen van nieuwe klanten en verkopen verloopt mij niet altijd even goed en overzichtelijk als ik zou willen. Met succes weet ik artikelen gepubliceerd te krijgen en ik heb ook geen problemen met presentaties of het leggen van contact. Toch is de puzzel nog niet af.

Ik heb al aardig wat gelezen over marketing en verkopen, maar het verloopt bij mij nog niet gestructureerd genoeg. Het meest praktische boek dat ik heb gelezen is het boek get clients now. Het uitgangspunt is dat het voor vele moeilijk is te bepalen waar je moet beginnen en wat werkt. Dit wordt in 28 dagen uitgeprobeerd, wat je een aantal keer kunt herhalen. Meer informatie kun je vinden op www.getclientsnow.com/

Graag wil ik een groep opstarten in Amersfoort met maximaal 5 mensen. Dit Engelse boek is het uitgangspunt, maar is niet heilig. Ik heb een vergaderruimte in Amersfoort die we gratis kunnen gebruiken met een beamer en een computer. Ik zoek vooral mensen die initiatief willen nemen en bereid zijn tijd te steken in het praktisch uitzoeken van een marketing methode en deze informatie daarna willen delen met de andere.

Wie interesse heeft graag eventjes een privé berichtje sturen. Dit kan op dit forum via de gebruikersinstellingen. Indien andere dit een goed idee vinden, maar het in een andere stad zouden willen doen, aarzel niet om dit in een reactie te melden. Misschien kan er wel een heel nieuw netwerk op deze manier ontstaan, van vele kleine groepjes. Dan moet wel de jaarlijkse borrel in Amersfoort worden georganiseerd.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 maart 2010, 18:48
siemper siemper is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2010
Berichten: 7
Standaard Re: Opstarten GCN groep in Amersfoort

Wel gaaf dat je dit wilt doen!, alleen dit is niet iets voor mij. In iedergeval veel succes ermee!

Mvg
Simon Klaarenbeek
(Email op aanvraag mogelijk)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 maart 2010, 01:05
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 190
Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard Re: Opstarten GCN groep in Amersfoort

Ik woon niet vlakbij Amersfoort waardoor je aanbod niet echt interessant is voor mij, maar ik wou wel wat anders vragen.

Citaat:
Dit wordt in 28 dagen uitgeprobeerd, wat je een aantal keer kunt herhalen
Dit las ik op de site ook, maar in de PDF zelf vind ik nergens die 28 dagen terug? Er staan verder wel hele nuttige tips in, maar niks met een planning of dagen ofzo. Het bestand dat ik heb heet hoejeNUmeerklantenkrijgt.pdf, is dit de juiste of zijn er ook anderen? Ik kon op de site namelijk geen andere vinden.
__________________
illustraties, animaties & games
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 maart 2010, 14:33
hanslb hanslb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2010
Berichten: 3
Standaard Re: Opstarten GCN groep in Amersfoort

Hallo Nancy,

Het document wat jij omschrijft dat ken ik niet. Ik heb zelf het boekje gekocht dat op de website wordt genoemd. Ik ben al een tijdje commercieel bezig, aardig wat gelezen over marketing en verkopen en dit boekje van ongeveer 200 pagina's in het Engels voor 20 dollar spreekt mij het meeste aan. Ik zeg niet dat je hier "het antwoord" kunt vinden, want dat bestaat volgens mij niet. Maar het is een redelijke concrete aanpak. Eerst wordt de marketing - verkoop cyclus uitgelegd. Dat begint met het krijgen van leads (contacten waaraan je misschien zou kunnen verkopen), opvolgen van de leads en hoe je je kunt presenteren aan de leads en de laatste stap is verkopen. Vervolgens wordt gesteld dat je eerst moet kijken waar je aan moet werken. Heb je meer leads nodig, of heb je voldoende contacten en moet je je beter presenteren. Tenslotte kan het zijn dat de eerste 2 fase goed gaan maar dat de uiteindelijke verkoop nooit plaats vindt. Wanneer je dat weet bepaal je voor jezelf waaraan je wil werken en dat ga je dan 28 dagen doen. Hiervoor moet je een soort tabel maken waarin je je doelen of activiteiten omschrijft en iedere dag moet aangegeven wat je eraan hebt gedaan. Feitelijk is het een mix tussen marketing/sales doelen maken en time management. Er zijn veel boeken, tips en cursussen over dit onderwerp. Dat geeft al aan dat mensen er veel moeite mee hebben. De meeste zijn erg algemeen en ik geloof niet zo in een training van 1, 2 of meer dagen. Ik geloof dat je er continue (iedere dag of ieder week afhankelijk van je werkzaamheden) mee bezig moet zijn, en dat gestructureerd moet doen. En ik denk dat je van elkaar kunt leren, vandaar dat ik zo'n groepje wil beginnen met het doel elkaar scherp te houden en elkaar te coachen naar een gestructureerde aanpak. Het boekje is niks meer dan een eerste richting waar je vanaf mag wijken als je het maar gestructureerd doet. M

Hopelijk heb je iets aan deze uitleg? Wanneer je nog meer vragen hebt dan hoor ik dat graag!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon