Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 juni 2008, 01:18
AlmereMaxi
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Nieuwswebsite met adverteerders: kvk en btw-nummer verplicht?

Hallo,

Al twee jaar beheer ik een nieuwswebsite. Nu ik op meer dan 500 unieke bezoekers per dag zit wil ik graag bedrijven benaderen om advertenties te plaatsen voor een bepaald bedrag per maand.

Heb ik dan een kvk-nummer nodig en btw-nummer of is dit allemaal niet nodig onder een bepaald bedrag dat je ermee verdient?

Ik heb inmiddels zoveel gelezen dat ik er eigelijk niet meer uit kom

Alvast bedankt,

Max
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juni 2008, 01:30
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Website

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlmereMaxi Bekijk bericht
of is dit allemaal niet nodig onder een bepaald bedrag dat je ermee verdient?
Er bestaat niet zoiets als een bepaald grensbedrag. Het gaat om de beoordeling van een complex van factoren die het onderscheid maken tussen een ondernemer en een particulier.

Het begint met de intentie. Doe je dit om een hobby uit te oefenen (iets leuks te doen, waarbij je een deel van de kosten dekt met advertenties), of om er geld mee te verdienen?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 juni 2008, 01:31
AlmereMaxi
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Website

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Er bestaat niet zoiets als een bepaald grensbedrag. Het gaat om de beoordeling van een complex van factoren die het onderscheid maken tussen een ondernemer en een particulier.

Het begint met de intentie. Doe je dit om een hobby uit te oefenen (iets leuks te doen, waarbij je een deel van de kosten dekt met advertenties), of om er geld mee te verdienen?
Dat is een snelle reactie!

Het is inderdaad als hobby begonnen en het is en wordt ook zeker niet mijn hoofdinkomst. Het is meer om de kosten van de hosting te dekken en de eventuele 'rest' is mooi megenomen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 juni 2008, 01:42
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Website

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlmereMaxi Bekijk bericht
Dat is een snelle reactie!
Verhip, 1:18 geplaatst, 1:30 beantwoord. Dat kan alleen op Lancelots!

Citaat:
Het is inderdaad als hobby begonnen en het is en wordt ook zeker niet mijn hoofdinkomst. Het is meer om de kosten van de hosting te dekken en de eventuele 'rest' is mooi megenomen.
Dat is een beetje vaag, maar lijkt op een hobby. Eén van de basisregels is dat een bedrijf geld oplevert en een hobby geld kost.

Zolang de 'rest' maar niet noemenswaardig wordt en je de potentiële adverteerders niet te professioneel benadert (niet met bedrijfsnaam, tariefkaart, visitekaartjes, brochure, gepeperde tarieven etc.) kun je dit als particulier doen, lijkt mij. Zodra je de 'rest' wel noemenswaardig wilt laten worden en wilt professionaliseren, lijkt het me verstandig er alsnog een onderneming van te maken.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juni 2008, 14:25
Willie Willie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2008
Berichten: 17
Standaard Re: Nieuwswebsite met adverteerders: kvk en btw-nummer verplicht?

Dit kun je inderdaad zoals hierboven is aangegeven gewoon als particulier blijven doen.
Er zijn de laatste tijd tamelijk veel mensen die als hobby/ voor erbij wat inkomsten krijgen dmv reclame (bv Google Ads, misschien wel interessant voor jou om eens naar te kijken). Je kunt de hosting kosten er weer mee terugverdienen, en misschien hou je nog wat over. Zolang het maar niet de extreem / professioneel gaat worden.

Hou er rekening mee dat ook deze inkomsten (mocht je echt winst gaan maken) theoretisch ook aan de belastingen opgegeven moeten worden volgens mij.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Van incidentele opdracht naar meerdere opdrachten: hoe zit het met btw? Ralph82 Belasting 2 24 mei 2008 12:34
inschrijven KvK en afgifte BTW nr. Petra1966 Al die andere praktische dingen 2 19 februari 2008 11:51
Inschrijven KvK vanaf 2008 verplicht Jos Nieuws - Voor en door freelancers 0 17 oktober 2007 20:44
Twijfels over fiscale zaken: wat te doen met BTW en VAR? Sandra Schoppers Freelancepraktijk starten 4 19 juli 2007 09:46
BTW nummer leverancier nodig? Wink Belasting 8 10 april 2007 16:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon