Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 september 2009, 17:47
amoa86 amoa86 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 1
Question Proefversies van software productioneel gebruiken?

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en nog geen freelancer. Ik zit er wel over na te denken als freelancer diensten aan te bieden in webdesign.
Nu is mijn vraag, is het legaal als ik een proefversie van bepaalde software (Flash en soortgelijke programma's) gebruik en die gewoon elke maand opnieuw installeer, om niet de originele versie van 1000 euro of meer te hoeven kopen?!

groetjes,
Amoa
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 september 2009, 18:17
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: software

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amoa86 Bekijk bericht
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en nog geen freelancer. Ik zit er wel over na te denken als freelancer diensten aan te bieden in webdesign.
Nu is mijn vraag, is het legaal als ik een proefversie van bepaalde software (Flash en soortgelijke programma's) gebruik en die gewoon elke maand opnieuw installeer, om niet de originele versie van 1000 euro of meer te hoeven kopen?!

groetjes,
Amoa
Nee, een proefversie is bedoeld om één keer (gedurende een bepaalde periode) te gebruiken om te proberen en niet ter vervanging van originele software.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 september 2009, 18:49
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: software

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adine Versluis Bekijk bericht
Nee, een proefversie is bedoeld om één keer (gedurende een bepaalde periode) te gebruiken om te proberen en niet ter vervanging van originele software.
Precies. Daarnaast kun je na 1x installeren de installatie niet nog een keer uitvoeren. Er worden namelijk ook gegevens in het register van opgeslagen.

Wat je wel kan doen - om de kosten te drukken - is gebruik maken van goedkopere en open source software. D'r zijn zat alternatieven.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 september 2009, 10:36
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Proefversies van software productioneel gebruiken?

Nog iets anders: als jij werkelijk een praktijk op wilt zetten, zul je ook bereid moeten zijn om te investeren. Als je (na een acceptabele tijd) niet voldoende omzet behaald om te kunnen investeren kun je je afvragen of je het wel goed doet. Gelukkig heeft de overheid het belastingstelsel zo in elkaar gedraaid dat je, zeker in je startersjaren, investeringen makkelijk kunt aftrekken van je omzet, zodat dat in principe geen probleem zou moeten zijn. Reken jezelf niet rijk door te proberen illegaal te gaan, vroeger of later loop je op de een of andere manier tegen de lamp.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 september 2009, 11:00
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Proefversies van software productioneel gebruiken?

Ik geloof dat hier al eens een topic over was geweest.

In ieder geval weet ik nog wel dat ik toen heb gezegd dat zodra ik erachter kom dat ik iemand inhuur ( of ga huren ) die niet met legale software werkt, die persoon nooit meer voor mij hoeft te werken.

En zoals Hiranthi al aangeeft, er zijn genoeg alternatieven !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
software origineel kopen proefversie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Lijst van open-source of gratis software ramon fincken ICT 33 9 januari 2012 20:53
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 21:38
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03
Licenties van software; hoe zit dat?? groentje ICT 17 3 juli 2007 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon