Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Freelancen iets voor mij?

Mededelingen

Freelancen iets voor mij? Je denkt erover te gaan freelancen, misschien eerst parttime, maar twijfelt nog. Ervaren freelancers geven raad.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 februari 2012, 15:23
Patrick Patrick is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 februari 2012
Berichten: 2
Standaard Even voorstellen. Opleiding DTP

Hoi allemaal,

Hierbij mij eerste post om jullie ervaringen/meningen te horen.

Mijn naam is patrick en ben 29 jaar, de afgelopen 2 jaar heb ik een horeca onderneming gehad. Helaas door onderlinge strubbelingen met mede compagnons me aandelen verkocht.

Dus nu tijd voor een nieuwe uitdaging.
Heb de afgelopen jaren altijd al lopen wikken en wegen om opnieuw een opleiding te gaan volgen richting DTP.
Nu doet de kans en tijd zich weer voor om de opleiding te gaan volgen.

Ik wil deze opleiding gaan volgen op het mediacollege in Rotterdam ( iemand hier ervaring mee)
Nu is de bedoeling dat ik na genoeg werk ervaring en portfolio opbouw als freelance ga starten.

Graag jullie mening hier over
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 februari 2012, 16:45
Flame Vormgeving Flame Vormgeving is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2012
Berichten: 1
Standaard

Beste Patrick,

Nu ben ik sinds januari gestart als freelance dtp'er / vormgever (ik was sinds 1998 bij diverse bedrijven in loondienst als dtp'er/vormgever). Ik kan je het niet aanraden om als freelance dtp'er te starten. Drukwerk (dat is toch het ding dat een dtp'er maakt) is een krimpende markt. Reclame-, communicatiebureaus en drukkerijen krimpen of sluiten hun deuren. Er is een overvloed aan freelance dtp'ers. Je moet de juiste mensen kennen en veel ervaring hebben anders red je het niet (of wil je misschien voor 20 of minder euro p/uur werken?).

Als je toch een opleiding wil volgen doe het dan in de nieuwe media en vooral op het gebied van apps e.d.

En waar wil je die werkervaring opdoen als dtp'er? Ze nemen alleen maar schoolverlaters aan die niets kosten (jij bent 29 ik neem aan dat jij niet voor het minimum loon wil werken?) of mensen met veel ervaring. 80 sollicitanten bij een vacature dtp zijn heel gewoon.

Misschien kom ik te negatief over maar dit zijn mijn ervaringen.

Bedenk waar ze over 10 jaar op zitten te wachten en ga daar een opleiding in volgen.

Het Mediacollege is volgens mij van het Grafisch Lyceum Rotterdam. Dat is wel ok denk ik. Daar heb ik zelf ook ooit op gezeten.

Groet,

Michel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 februari 2012, 19:09
Patrick Patrick is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 februari 2012
Berichten: 2
Standaard

Beste Michel,

Bedankt voor je eerlijke mening! komt niet negatief over, het zijn juist deze antwoorden waar ik wat aan heb.

Het mediacollege biedt ook de opleiding New Media Designer aan, na jouw post ga ik me mezelf daar toch maar eens in verdiepen, om wellicht die richting op te gaan.

Mocht je nog goede info voor mij hebben voor het volgen van een goede opleiding (school) hou ik me aanbevolen.

Groeten,
Patrick
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding DTP? annevs86 Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 1 9 augustus 2011 11:49
DTP opleiding in het Noorden van NL ellen84 Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 1 5 april 2011 16:51
Opleiding DTP...Welke? groentje Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 32 26 november 2010 22:26
DTP, welke opleiding René Alink Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 7 26 april 2008 11:57
DTP versus Grafische opleiding Sandy Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 28 10 februari 2007 19:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon