Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juni 2008, 18:28
tysonchih tysonchih is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2008
Berichten: 1
Standaard Welke regels gelden bij freelance cateringdiensten vanuit huis?

Hallo,
momenteel werk ik gewoon 40 uur per week in loondienst en ben ook van plan om dit te blijven doen.
graag wil ik in de weekenden iets gaan doen met catering, maar dan echt alleen als een "hobby voor erbij", bijv. het organiseren van een kraamborrel, high tea enz.
Kan iemand mij vertellen hoe dit precies zit? ik heb ondertussen al begrepen dat je geen cateringbedrijfje vanuit je eigen huis mag beginnen ivm de voedselwarenwet enz.
Geld dit ook voor hetgene wat ik op wil gaan zetten ,gelden hier dezelfde regels voor als iemand die echt een eigen bedrijfje hierin op wilt zetten of zijn er aparte regels en normen voor een bepaald aantal uren per maand/jaar?ik kan hier echter zeer weinig tot niks over vinden.ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, alvast bedankt!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 juli 2008, 13:50
lexmondculinair lexmondculinair is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2008
Berichten: 1
Standaard Re: Welke regels gelden bij freelance cateringdiensten vanuit huis?

Het probleem met catering vanuit je eigen huis is inderdaad de keuringsdienst van waren. Je zal een aparte keuken moeten laten bouwen. Bijvoorbeeld in je garage waar alleen voedsel bereid word dat voor catering gebruikt word. Verder zul je goede koel en vries ruimte moeten hebben en een gekoelde auto of speciale gekoelde bakken voor vervoer.

En dan misschien nog wel het moeilijkste. Je moet een Haccp systeem opzetten. Dus registratie van temperaturen van binnenkomende goederen maar ook van je koelingen enz enz. Gerechten die je voorbereid moeten tijdens het bereiden getemperatuurd worden maar ook bij het terug koelen enz enz. Best een ingewikkelde kwestie waar veel tijd in gaat zitten. Maar wat wel nodig is want mocht de keuringsdienst van waren een bezoekje brengen. En je hebt dit niet in orde dan kunnen de boetes hoog zijn.

Op http://www.vwa.nl is hier wel informatie over te vinden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 juli 2008, 23:44
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Welke regels gelden bij freelance cateringdiensten vanuit huis?

Als ik jou was zou ik gewoon bij collega ondernemers informeren die weten vaak veel te vertellen en dan hoef je het wiel niet uit te vinden.
Wat de regels betreft zoals kvk , belasting e.d. ja je bent gewoon onderwerp van de zelfde wetten als andere ondernemers. Alleen kun je bij een beperkte administratie/btw afdracht vrijstellingen vragen aan je inspecteur. Wat regels 'warenwet' en 'inspectie' betreft geldt nmm hetzelfde je bent geen uitzondering want straks vergiftig je per ongeluk iemand maar het fijne weet ik niet. Wat ik wel weet is dat veel mensen gewoon lekker thuis beginnen zonder teveel na te denken of het wel mag
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Secr@home, uw secretaresse vanuit huis! Secr@home Marktplaats 2 4 juli 2007 13:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon