Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 13 januari 2015, 13:49
Laetitia Laetitia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 5
Standaard Advies gevraagd over "ingewikkelde" constructie

Beste leden,

Ik zou graag advies ontvangen over een constructie die ik mogelijk zal gaan inzetten als freelancer:

Op dit moment ben ik nog in loondienst (36 uur per week) bij een bedrijf, echter word ik door reorganisatie over een x aantal maanden boventallig.
Ik heb hier nog geen officiële brief van, maar ik weet dat het eraan zit te komen.

Ik ben gevraagd om gedurende deze maanden als freelancer te helpen met het opstarten van een bedrijf. Dit zal in eerste instantie circa 1 dag per week zijn zolang ik nog in loondienst ben.

Vervolgens wil ik het ontslag afwachten, zodat ik een ontslagvergoeding krijg en recht heb op WW.

Het kan zijn dat het bedrijf dan inmiddels opdrachten binnen krijgt en ik meer uren als freelancer kan gaan werken, dit geef ik dan op bij het UWV. Indien het echt gaat lopen zal ik uiteindelijk fulltime aan de slag kunnen.

Het kan ook zijn dat het bedrijf uiteindelijk niet van de grond komt en ik alsnog op zoek ga naar een baan in loondienst.

Iemand vertelde mij dat als ik onder een x bedrag aan inkomsten blijf ik
1) gewoon naast mijn loondienst extra mag bijverdienen zonder in een hogere schijf van de belastingdienst te vallen
2) ik mijn recht op WW houd (gedurende de duur van de uitkering)

Mijn vraag is of deze constructie raadzaam is en of bovenstaande klopt t.a.z. van de belastingschijf en recht op WW.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en tips!

Laetitia
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Facturen goed regelen: advies gevraagd Qwerty Freelancepraktijk starten 3 14 juli 2010 11:58
Advies gevraagd bij wanbetalers zendium Omgaan met opdrachtgevers 13 2 februari 2010 11:53
Advies gevraagd voor Autokosten, Reiskosten, Brandstofkosten berekening. ronaldvermeij Omgaan met opdrachtgevers 7 11 januari 2009 23:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon