Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2009, 13:45
Independent Independent is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2009
Berichten: 5
Standaard Beginnende freelancer in de zorg

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt te gaan freelancen en ben me al een tijd aan het orienteren. Ik werk parttime in de zorg, in vaste dienst. Naast mijn baan wil ik gaan freelancen, via een bemiddelingsburo. Ik zal dan als zorgverlener gaan werken. Een bemiddelingsburo lijkt mij wel prettig, om op terug te kunnen vallen als dat nodig is. Ook zal ik gebruik kunnen maken van contactdagen met andere freelance-zorgverleners.

Nu komt er ontzettend veel op me af, en weet niet goed waar te beginnen. Als eerste zal ik binnenkort een gesprek met het bemiddelingsburo hebben en natuurlijk daar ook wat vragen gaan stellen. Ik weet wel al dat zij willen dat ik een VAR ga aanvragen. Ik neem aan dat dat een VAR Row zal zijn? Ik zal nl de eerste tijd waarschijnlijk beginnen met 1 opdrachtgever voor laten we zeggen 3 uur in de week. Dit is een inschatting, het kan zijn dat het meer is, of nog een opdrachtgever erbij. Dit zijn dus wat kleine uurtjes naast mijn baan.

Moet ik mezelf wel of niet inschrijven bij KvK ?

Mijn streven is dat ik in de loop van de tijd meer ga freelancen en (hopelijk) in de toekomst ontslag zal kunnen nemen in mijn vaste baan.

Hoe zit dat dan met mijn ziektekostenverzekering? ( als ik geheel zelfstandig ben )

Wat zijn de voordelen en nadelen van freelancen via een bemiddelingsburo? ( het bemiddelingsburo zal niet mijn werkgever zijn, de client is mijn opdrachtgever, ik betaal ook niets aan het buro, zij doen alleen bemiddelen tussen zorgvrager en zorgverlener).

Een boekhouding, ( mijn zwakke punt) zal ik van begin af aan moeten bijhouden .

Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 september 2009, 17:48
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Beginnende freelancer in de zorg

Beste Independent,

Je kunt op verschillende manieren als zelfstandige in de zorg werken.

Ik raad je aan de volgende pagina aan informatie eens goed door te lezen:

http://www.zoekpgbzorg.nl/pgb/werken-via-pgb.html

Je hebt overigens goede tools voor het bijhouden van je administratie. Hier een website met een overzicht van de meest bekende online facturatie/administratieprogramma's:

http://www.factuurgids.nl/

Succes met ZZP'en in de zorg!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 september 2009, 21:02
Independent Independent is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2009
Berichten: 5
Standaard Re: Beginnende freelancer in de zorg

Bedankt!

Ik ben een stuk wijzer geworden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer - Overeenkomst Eveline Al die andere praktische dingen 14 10 september 2008 08:10
Advies voor beginnende freelancer? jes303 Freelancepraktijk starten 7 27 januari 2008 16:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon