Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2006, 22:04
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2006
Berichten: 78
Standaard Referenties op het www

Hoi,

Volgens mij is het heel belangrijk om zichtbaar te zijn op het internet. Het internet is voor mogelijke opdrachtgevers een bron van positieve of negatieve referenties. Ze googlen even snel op je (bedrijfs)naam om meer te weten te komen over je.

Zo heeft het een opdrachtgever van mij over de streep getrokken - dit hoorde ik achteraf - dat ik een lezing had gehouden over een bepaald onderwerp (mijn naam stond nog vermeld op de website van de organisatie die het congres had georganiseerd). Zo'n vermelding wordt denk ik als veel geloofwaardiger beschouwd dan een vermelding op je cv.

Ik ben wel benieuwd of andere freelancers hier ook bezig zijn met hun zichtbaarheid en of zij wellicht opdrachtgevers verwijzen naar bronnen op het www als referentie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 februari 2006, 14:07
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Referenties op het www

Ik vind dat een hele goede tip. Zo heb ik er nog nooit over nagedacht. Maar zeker als je opdrachtgevers ook erg webminded zijn of je business is aan het web gerelateerd is dat wel logisch. Ik heb wel gemerkt dat mensen met wie ik bijvoorbeeld in een workshop zat een artikel van mij van internet hadden geprint, om een beetje te kijken wie je bent.

Zelf heb ik van begin af aan een site gehad en ik probeer daar ook veel aandacht aan te besteden, al vergeet ik het ook wel eens. Als je je url onderaan je mails zet en een pakkende foto (van jezelf) op de home hebt staan, wordt daar veel naar gekeken. Het is zo'n heerlijk uitgebreid visitekaartje.
Een link naar een artikel waarop je trots bent, kun je ook in je digitale handtekening zetten.

Isabelle
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pensioen of doorwerken tot het einde? forumbeheerder Al die andere praktische dingen 5 30 januari 2006 13:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon