Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 2 december 2010, 21:58
bibalon bibalon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 7
Standaard

Hoi Walter,

Alles wat je schrijft klopt. Ik schrijf ook dat ik denk dat het mijn beleving is. Maar ik verwacht zeker dat er werkgevers zijn die het met mijn persoonlijke opvatting over bellen/mailen eens zijn. Net zoals er ook zullen zijn die het er niet mee eens zijn.

Het gaat me ook niet om wat nu precies wettelijk klopt. Het gaat me juist om een kanttekening daarbij te zetten door het over de beleving te hebben. Officieel mogen mensen bij mijn huisdeur aanbellen om iets te verkopen. Maar daarom vind ik dat nog niet prettig. Het kan ook andersom werken....

groetjes,
Lonneke
Met citaat reageren
  #12  
Oud 4 december 2010, 22:41
jenskanis jenskanis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2010
Berichten: 8
Stuur een bericht via Skype™ naar jenskanis
Standaard

Hoewel je de beleving belangrijk vindt, heeft de OPTA een andere mening. Hoe persoonlijk en leuk het e-mail bericht ook maakt, het wordt toch gezien als spam.

Een persoon moet zich bij je inschrijven via een nieuwbrief, en vaak ook nog eens hun inschrijving bevestigen door op een link te klikken in het bericht wat dan automatisch na inschrijving wordt verstuurd.
__________________
Met vriendelijke groet,
Jens Kanis
Met citaat reageren
  #13  
Oud 9 december 2010, 11:38
Hermina
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Bedankt voor jullie reacties

Beste mensen,
Heel hartelijk dank voor jullie antwoorden en reacties, ik ben hiermee heel goed op weg geholpen.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 januari 2011, 14:30
reCode reCode is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Berichten: 9
Standaard

Graag zou ik ook een antwoord willen op een vraag betreffende dit onderwerp.
In de wet staat dus dat het als spam gezien word als je zomaar een mail stuurt waarin je producten of diensten aanbied.

Mag ik wel een mail sturen met de vraag of ik de betreffende persoon een vervolg mail mag sturen met informatie over producten of diensten?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 januari 2011, 14:33
jenskanis jenskanis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2010
Berichten: 8
Stuur een bericht via Skype™ naar jenskanis
Standaard

Nee, dit mag ook niet. In de wet wordt niet specifiek gesproken over het aanbieden van producten. Zelfs als dit er stond zou het nog niet mogen. Dit is namelijk het indirect verkopen van producten en/of diensten.

Op jouw manier stuur je al een ongewenst bericht met de vraag of ze nog meer ongewenste berichten mogen ontvangen. Het veranderd de situatie dus niet.
__________________
Met vriendelijke groet,
Jens Kanis
Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 januari 2011, 15:10
Maxol's schermafbeelding
Maxol Maxol is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 december 2010
Berichten: 8
Standaard Spam?

Spamwet is voor particulier en zakelijk. Spam is (was ook zo) in mijn ogen als je "niet ter zake doende" massa e-mails naar bedrijven en particulieren verstuurt. Spam is in mijn ogen (het zou ook zo moeten zijn!) als je gerichte mails verstuurt die er wel toe doen. Bij bedrijven zou je zelfs nog een onderverdeling kunnen maken van de juiste afdeling / de juiste persoon. En helemaal zou het geen spam zijn als je de juiste personen benaderd. Het hele huidige communicatie stelsel is er onder andere ook hiervoor gebouwd.
Omdat een stel "snelle jongens" dit zo hebben misbruikt is zuiver aqcuisitie op deze manier ook in de categorie spam gevallen terwijl dit niet per sé zo hoeft te zijn. Jammer.
__________________

Maxol
Twitter
Met citaat reageren
  #17  
Oud 31 januari 2011, 13:51
Joan Joan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 11
Standaard


Ben dus al een tijdje aan het 'koud mailen' en krijg zojuist van een geadresseerde de opmerking dat dit niet mag.
Echt jammer. Zoveel overlast veroorzaak ik met mijn gerichte en vriendelijke mails niet volgens mij. Maar: de boodschap is duidelijk.
Zo wordt het startende freelancers echter niet makkelijker gemaakt.

Ik zie echter nergens iets over een postkaartje sturen... mag dat wel? ;-)

Laatst gewijzigd door Joan; 31 januari 2011 om 14:08 Reden: Aanvullende tekst.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 31 januari 2011, 19:00
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Beste Joan,
in je eentje veroorzaak je inderdaad niet veel overlast. Maar als iemand van elke willekeurige zzp'er dit soort mails ontvangt, wordt het al snel heel vervelend. Dan ben jij er gewoon één van velen.

De ontvanger had je ook direct kunnen aangeven bij de Opta, dus je mag dankbaar zijn dat hij/zij je alleen een waarschuwing stuurde.

Ik denk dat je moet leren niet alleen vanuit jezelf te denken, maar ook vanuit de (potentiële) klant. Voor een zelfstandige is dat sowieso een hele belangrijke kwaliteit.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #19  
Oud 31 januari 2011, 19:13
Joan Joan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 11
Standaard

Geloof me Marlies, ik ben de ontvanger ook dankbaar en heb hem ook bedankt voor zijn tip. Ik besef me heel goed, dat ik één van de velen ben en weet uit ervaring hoe vervelend dit soort mails kunnen zijn wanneer die in grote hoeveelheden binnenkomen.
De boodschap was, zoals gezegd, duidelijk. Ook dat ik -wettelijk gezien- aan het spammen ben.

Mijn reactie was even een uiting van teleurstelling.

Joan
Met citaat reageren
  #20  
Oud 31 januari 2011, 22:48
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Hej Joan,
dat je reactie hier er een van teleurstelling was, heb ik niet uit je bericht kunnen opmaken. Maar dat zal dan aan mij liggen.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kabinet: 95% zzp'ers is vrijwillig zelfstandig, dus geen verplichte AOV René Nieuws - Voor en door freelancers 7 28 december 2008 16:46
Geen zelfstandige, opdrachtgever vraagt om VAR krelis Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 15 juli 2008 01:11
VAR-ROW en geen BTW, maar wanneer en hoe aangifte? Liz Freelancepraktijk starten 4 19 mei 2008 14:54
Atrek kosten bij overige werkzaamheden en BTW vraag? Art Belasting 7 12 augustus 2007 02:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon